Tesla traci amerykański rynek: udział firmy Muska spadł do minimum z 2017 roku

Tesla traci amerykański rynek: udział firmy Muska spadł do minimum z 2017 roku
Ilustracyjne zdjęcie. Źródło: auto.bigmir

Z danych badania agencji analitycznej Cox Automotive, opublikowanych przez Reuters, wynika, że udział Tesla, która nie tak dawno zajmowała ponad 80% amerykańskiego rynku elektrycznych samochodów, w sierpniu 2025 roku wyniósł 38% całkowitej sprzedaży samochodów elektrycznych w USA.

Co wiadomo

To pierwszy przypadek spadku udziału Tesla poniżej 40% od października 2017 roku, gdy firma zwiększała produkcję Modelu 3 — swojego pierwszego samochodu na rynek masowy.

Główną przyczyną wskazuje się na zaostrzenie konkurencji, w tym ze strony takich producentów samochodów jak Ford, General Motors i Hyundai, którzy aktywnie rozszerzają swoje oferty elektrycznych samochodów i proponują bardziej przystępne modele.

Analitycy zauważają, że Tesla staje przed wyzwaniami nie tylko w polityce cenowej, ale także w różnorodności modeli. Amerykańska firma wciąż pokłada duże nadzieje w Cybertrucka, ale ten zadebiutował w 2023 roku i nie wzbudza zainteresowania kupujących, podczas gdy nowości od konkurencji cieszą się ogromnym popytem — tylko w lipcu sprzedaż samochodów elektrycznych od Hyundai, Hondy, Kii i Toyoty wzrosła o 60–120% .

Pomimo spadku udziału, Tesla wciąż prowadzi na rynku, ale eksperci prognozują, że w najbliższych latach walka o klienta stanie się jeszcze bardziej zażarta.

Źródło: Reuters

var _paq = window._paq = window._paq || []; _paq.push(['trackPageView']); _paq.push(['enableLinkTracking']); (function() { var u='//mm.magnet.kiev.ua/'; _paq.push(['setTrackerUrl', u+'matomo.php']); _paq.push(['setSiteId', '2']); var d=document, g=d.createElement('script'), s=d.getElementsByTagName('script')[0]; g.async=true; g.src=u+'matomo.js'; s.parentNode.insertBefore(g,s); })();