Tesla traci amerykański rynek: udział firmy Muska spadł do minimum z 2017 roku
Z danych badania agencji analitycznej Cox Automotive, opublikowanych przez Reuters, wynika, że udział Tesla, która nie tak dawno zajmowała ponad 80% amerykańskiego rynku elektrycznych samochodów, w sierpniu 2025 roku wyniósł 38% całkowitej sprzedaży samochodów elektrycznych w USA.
Co wiadomo
To pierwszy przypadek spadku udziału Tesla poniżej 40% od października 2017 roku, gdy firma zwiększała produkcję Modelu 3 — swojego pierwszego samochodu na rynek masowy.
Główną przyczyną wskazuje się na zaostrzenie konkurencji, w tym ze strony takich producentów samochodów jak Ford, General Motors i Hyundai, którzy aktywnie rozszerzają swoje oferty elektrycznych samochodów i proponują bardziej przystępne modele.
Analitycy zauważają, że Tesla staje przed wyzwaniami nie tylko w polityce cenowej, ale także w różnorodności modeli. Amerykańska firma wciąż pokłada duże nadzieje w Cybertrucka, ale ten zadebiutował w 2023 roku i nie wzbudza zainteresowania kupujących, podczas gdy nowości od konkurencji cieszą się ogromnym popytem — tylko w lipcu sprzedaż samochodów elektrycznych od Hyundai, Hondy, Kii i Toyoty wzrosła o 60–120% .
Pomimo spadku udziału, Tesla wciąż prowadzi na rynku, ale eksperci prognozują, że w najbliższych latach walka o klienta stanie się jeszcze bardziej zażarta.
Źródło: Reuters