Škoda pokazała prototypowy crossover Epiq przed oficjalną premierą w 2026 roku
Na wystawie IAA Mobility w Monachium zaprezentowano nową wersję koncepcyjną Škoda Epiq obok Volkswagen ID. Cross. Model produkcyjny stanie się najtańszym elektrycznym Škodą w Europie.
Co wiadomo
Nowy koncept jest bliski wersji produkcyjnej i wyraźnie różni się od zeszłorocznej wersji. Zostały zmienione blokady LED, kratka i zderzaki, pojawiły się nowe lusterka. Samochód o długości 4,1 metra ma porównywalne wymiary z wersją produkcyjną Fabii i jest nieco większy od indyjskiego Kylaq, pozostając jednocześnie najwięcej kompaktowym autem marki.
Epiq stał się pierwszym modelem w pełni w firmowym stylu Modern Solid. Charakterystyczne cechy to przednia część Tech-Deck, cienkie dwunastokątne światła LED, wyraźna linia „tornada” oraz wypukłe elementy wokół nadkoli. Koncept zaprezentowano w Monachium w matowym kolorze kaszmiru z czarnymi błyszczącymi akcentami, szarymi nakładkami oraz nowymi kołami.
Wnętrze pozostaje tajemnicą, ale można przypuszczać, że powtórzy rozwiązania powiązanego VW ID. Cross: 11-calowy cyfrowy zestaw wskaźników, 13-calowy ekran dotykowy multimediów, uzupełnione fizycznymi przyciskami i elementami dotykowymi. Potwierdzona została również bezprzewodowa ładowarka.
Pomimo kompaktowych rozmiarów, w kabinie obiecują miejsce dla pięciu osób, wieszaki bagażowe, ukryte schowki oraz bagażnik o pojemności 475 litrów.
Wspólna technologia z Volkswagen ID. Polo, ID. Cross oraz Cupra Raval – platforma MEB Entry. Škoda obiecuje zasięg do 425 km (o 5 km więcej niż ID. Cross) i przedni silnik elektryczny o mocy 211 KM (155 kW).
Produkcja Epiq będzie organizowana w hiszpańskiej fabryce Volkswagen w Navarze, a sprzedaż rozpocznie się w połowie 2026 roku. Škoda zapewnia, że cena będzie porównywalna z benzynowym Kamiq, czyli około 25 300 € (112 130 PLN) w Niemczech. Wśród konkurentów znajdują się: Ford Puma Gen-E, Jeep Avenger, Kia EV2, Mini Aceman, Toyota Urban Cruiser, Renault 4 E-Tech.
Źródło: Škoda