Renault zaprezentował nowe, szóste pokolenie Clio na IAA Mobility 2025 w Monachium

Renault zaprezentował nowe, szóste pokolenie Clio na IAA Mobility 2025 w Monachium
Renault Clio E-Tech - Esprit Alpine (2026). Źródło: Renault

Najpopularniejszy hatchback Renault zmienił pokolenie i otrzymał zupełnie nowe panele nadwozia, zachowując przy tym dawną platformę CMF-B. Nowość ma otrzymać silniki benzynowe i hybrydowe, a popularne w przeszłości wersje diesla nie będą dostępne.

Co wiadomo

Zgodnie z informacjami od Renault, w designie nowego Clio można dostrzec ogólne motywy z koncepcji Emblème, choć w profilu i tylnym widoku można dostrzec nawiązania do Forda i Mazdy. Pojemność bagażnika nie wzrosła, ale krawędź załadunkowa stała się niższa.

1
2

Nadwozie wydłużyło się o 67 mm (do 4 116 mm), jest nieco szersze i wyższe, a rozstaw osi zwiększył się o zaledwie 8 mm. W wnętrzu Clio jest bliżej Renault 5 EV: w drogich wersjach zintegrowana deska rozdzielcza z ekranem kierowcy i multimedia, a w wersji podstawowej przewidziano oddzielny ekran dotykowy. Obie wersje obsługują Android Auto, Apple CarPlay i usługi Google, a najwyższe wersje, jak Esprit Alpine, są wyposażone w ładowarkę bezprzewodową i tapicerkę z alcantary. Na liście opcji wymieniono system audio Harman Kardon o mocy 410 W, dostosowany przy współpracy z francuskim kompozytorem Jean-Michelem Jarre.

1
2
3

Nie będzie elektrycznej wersji przy starcie sprzedaży. W tym celu przeznaczone jest Renault 5, choć Clio EV jest już w fazie rozwoju. Na razie gama obejmuje hybrydy benzynowe. 1,8-litrowy E-Tech o mocy 160 KM będzie w stanie przejechać do 80% miejskich tras na napędzie elektrycznym. Przyspiesza z 0 do 100 km/h w 8,3 sekundy, o sekundę szybciej niż poprzedni hybrydowy model. Drugi silnik dla Europy — 1,2-litrowy silnik turbodoładowany TCe o mocy 115 KM, dostępny w połączeniu z manualną skrzynią biegów lub 6-biegową skrzynią z podwójnym sprzęgłem. Oferowana będzie także 120-konna wersja Eco-G działająca na gazie (LPG).

1
2

W zestawie możliwego wyposażenia znajduje się 29 elektronicznych asystentów, w tym system awaryjnego hamowania, adaptacyjny tempomat oraz “ocena bezpieczeństwa” z poradami dotyczącymi stylu jazdy. Specjalny przycisk My Safety Switch pozwala na wyłączenie do pięciu systemów jednocześnie.

Nowe Clio trafi do sprzedaży przed końcem 2025 roku w wersjach Evolution, Techno i Esprit Alpine. Ceny jeszcze nie zostały ogłoszone, ale spodziewane jest, że rozpoczną się poniżej 20 000 € (74 074 PLN).

Źródło: Renault

var _paq = window._paq = window._paq || []; _paq.push(['trackPageView']); _paq.push(['enableLinkTracking']); (function() { var u='//mm.magnet.kiev.ua/'; _paq.push(['setTrackerUrl', u+'matomo.php']); _paq.push(['setSiteId', '2']); var d=document, g=d.createElement('script'), s=d.getElementsByTagName('script')[0]; g.async=true; g.src=u+'matomo.js'; s.parentNode.insertBefore(g,s); })();