Mercedes-Benz EQS z baterią stałotlenkową przejechał 1 205 km na jednym ładowaniu
Elektromobil sedan Mercedes-Benz EQS z eksperymentalną baterią stałotlenkową pokonał na jednym ładowaniu trasę ze Stuttgartu (Niemcy) do szwedzkiego Malmo — 1 205 kilometrów. W punkcie docelowym samochód dotarł z pozostałym zasięgiem 137 km.
Co wiadomo
Bateria została stworzona wspólnie z Mercedes-AMG High Performance Powertrains w Briksworth (Wielka Brytania), gdzie opracowywane są technologie dla „Formuły-1”. Ogniwa dostarcza amerykańska firma Factorial Energy.
Mercedes-Benz EQS z baterią stałotlenkową przejechał 1 205 km na jednym ładowaniu. Ilustracja:?Mercedes-Benz
Aby zrekompensować zmianę objętości podczas ładowania i rozładowania, moduł baterii jest wyposażony w pneumatyczne aktuatory, które utrzymują stabilne ciśnienie na ogniwa. Przy tych samych wymiarach i masie, co standardowa bateria EQS, jej pojemność zwiększono o 25%. Dodatkowa efektywność uzyskana dzięki pasywnemu chłodzeniu powietrzem.
Eksperymentalna bateria. Ilustracja:?Mercedes-Benz
Tym samym EQS pobił rekord prototypu Vision EQXX, który wcześniej przejechał 1 202 km (Stuttgart — Silverstone). Firma podkreśliła, że celem podobnych testów jest sprawdzenie pracy technologii w różnych warunkach i przyspieszenie przygotowań do produkcji seryjnej.
Źródło: Mercedes-Benz