Mercedes-Benz EQS z baterią stałotlenkową przejechał 1 205 km na jednym ładowaniu

Mercedes-Benz EQS z baterią stałotlenkową przejechał 1 205 km na jednym ładowaniu
Zespół inżynierów Mercedes-Benz obok sedana EQS wyposażonego w eksperymentalną baterię. Źródło: Mercedes-Benz

Elektromobil sedan Mercedes-Benz EQS z eksperymentalną baterią stałotlenkową pokonał na jednym ładowaniu trasę ze Stuttgartu (Niemcy) do szwedzkiego Malmo — 1 205 kilometrów. W punkcie docelowym samochód dotarł z pozostałym zasięgiem 137 km.

Co wiadomo

Bateria została stworzona wspólnie z Mercedes-AMG High Performance Powertrains w Briksworth (Wielka Brytania), gdzie opracowywane są technologie dla „Formuły-1”. Ogniwa dostarcza amerykańska firma Factorial Energy.

Mercedes-Benz EQS z baterią stałotlenkową przejechał 1 205 km na jednym ładowaniu
Mercedes-Benz EQS z baterią stałotlenkową przejechał 1 205 km na jednym ładowaniu. Ilustracja:?Mercedes-Benz

Aby zrekompensować zmianę objętości podczas ładowania i rozładowania, moduł baterii jest wyposażony w pneumatyczne aktuatory, które utrzymują stabilne ciśnienie na ogniwa. Przy tych samych wymiarach i masie, co standardowa bateria EQS, jej pojemność zwiększono o 25%. Dodatkowa efektywność uzyskana dzięki pasywnemu chłodzeniu powietrzem.

Eksperymentalna bateria
Eksperymentalna bateria. Ilustracja:?Mercedes-Benz

Tym samym EQS pobił rekord prototypu Vision EQXX, który wcześniej przejechał 1 202 km (Stuttgart — Silverstone). Firma podkreśliła, że celem podobnych testów jest sprawdzenie pracy technologii w różnych warunkach i przyspieszenie przygotowań do produkcji seryjnej.

Źródło: Mercedes-Benz

var _paq = window._paq = window._paq || []; _paq.push(['trackPageView']); _paq.push(['enableLinkTracking']); (function() { var u='//mm.magnet.kiev.ua/'; _paq.push(['setTrackerUrl', u+'matomo.php']); _paq.push(['setSiteId', '2']); var d=document, g=d.createElement('script'), s=d.getElementsByTagName('script')[0]; g.async=true; g.src=u+'matomo.js'; s.parentNode.insertBefore(g,s); })();