BMW pokazała zaktualizowane logo i prawie nikt tego nie zauważył
BMW cicho, bez zapowiedzi, zaktualizowała swoją słynną emblematykę. Premiera miała miejsce na wystawie motoryzacyjnej IAA Mobility 2025 w Monachium wraz z nowym elektrycznym crossoverem iX3, który zaprezentował charakterystyczny styl przyszłej linii Neue Klasse.
Co wiadomo
Na tle dyskusji o designie kratki i reflektorów uwaga uciekła od emblematu, chociaż to właśnie jego zmiany staną się stałymi dla następnych modeli marki.
Główna różnica — mniej chromu. Zniknęło wewnętrzne pierścień, które wcześniej oddzielało czarne koło z literami BMW od śmigła z białymi i niebieskimi komórkami. Również usunięto chromowane przegrody między sektorami wewnątrz emblematu. Pozostały chrom ma teraz „mglisty” odcień.
Zaktualizowane i stare wersje emblematu BMW. Kolaż:?Carscoops
Niebeiskie obramowanie, którym BMW wyróżniała elektryki, takie jak iX1, na nowym iX3 również nie występuje. Ponadto litery stały się cieńsze, czarne tło wygląda na matowe, a sam znak wydaje się bardziej płaski.
To nie pierwszy eksperyment z logotypem: pięć lat temu BMW już zaprezentowała uproszczoną wersję, ale była używana tylko w materiałach marketingowych. Teraz zaktualizowany logo pojawi się w samochodach produkcyjnych. Najpierw na iX3, a później w innych nowych lub restylizowanych modelach.
Źródło: Carscoops