Mercedes przywróci fizyczne przyciski w aktualnych modelach i zachowa je dla przyszłych samochodów
Mercedes-Benz postanowił przywrócić do swoich samochodów więcej tradycyjnych fizycznych przycisków. Jak powiedział kierownik działu oprogramowania firmy Magnus Östberg w wywiadzie dla Autocar, statystyki pokazują, że przyciski są wygodniejsze dla wielu klientów niż całkowicie dotykowe sterowanie.
Co wiadomo
Jako pierwsze nowości wprowadzą nowy GLC i elektryczny CLA Shooting Brake — obydwa modele otrzymały kierownicę z przełącznikami, pokrętłami i przyciskami. Taka kierownica stanie się standardem dla wszystkich przyszłych modeli marki, a później zacznie być montowana także w już produkowanych modelach, począwszy od niedawno zaprezentowanego CLA. Według słów Östberga, to najprostszy i najtańszy sposób na przywrócenie fizycznego sterowania bez rezygnacji z cyfrowej koncepcji wnętrz Mercedesa.
Kierownica nowego Mercedes-Benz CLA 250+ Shooting Brake z technologią EQ. Zdjęcie:?Mercedes-Benz
Firma stawia na „samochody definiowane przez oprogramowanie” (ang. "software-defined vehicles", skrót SDV), które pozwalają na zbieranie danych o korzystaniu z systemów. To właśnie statystyki pokazały, że kierowcy częściej wybierają część funkcji za pomocą przycisków i pokręteł. Przy tym preferencje różnią się w zależności od regionu: podczas gdy w Europie preferowane są przyciski, w Azji częściej polegają na czujnikach i sterowaniu głosowym.
W przyszłości Mercedes planuje rozszerzyć strefę „powrotu przycisków” na inne elementy wnętrza, przede wszystkim w crossoverach i SUV-ach — tam jest więcej miejsca na układ, a klienci częściej cenią sobie żywe sterowanie dotykowe.
Interesujące jest to, że równocześnie z tym GLC otrzymał największy ekran w historii marki — MBUX Hyperscreen o przekątnej 39,1 cala, który zajmuje całą szerokość deski rozdzielczej. Według słów głównego projektanta Mercedesa Gordona Wagenera,?większe ekrany prawdopodobnie już się nie pojawią.
Źródło: Autocar