Europejski i tylko elektryczny: Mitsubishi zaprezentowało nowy Eclipse Cross
Nowa generacja Eclipse Cross to wyłącznie elektryczny crossover dla Europy. W istocie model stał się przerobionym Renault Scenic E-Tech z charakterystycznymi elementami designu japońskiej marki. Produkcja zostanie uruchomiona w fabryce Renault we Francji, a sprzedaż rozpocznie się pod koniec 2025 roku.
Co wiadomo
Nowość opiera się na platformie CMF-EV (Ampr Medium), znanej z Renault Megane/Scenic E-Tech i Nissan Ariya. Na razie przedstawiona została tylko wersja z jednym silnikiem elektrycznym o mocy 218 KM (160 kW) i akumulatorze o pojemności 87 kWh, zapewniającym zasięg około 600 km. Wspierane jest szybkie ładowanie o mocy do 150 kW. W 2026 roku pojawi się tańsza wersja o mocy 170 KM (125 kW) i z akumulatorem o pojemności 60 kWh.
W przeciwieństwie do pierwszej generacji Eclipse Cross, która miała sylwetkę coupé, nowy EV stał się bardziej klasycznym, kompaktowym SUV-em: długość — 4470 mm, rozstaw osi wzrósł do 2785 mm. W kabinie znajduje się cyfrowy zestaw wskaźników (12,3 cala), pionowy 12-calowy ekran multimedialny z usługami Google, elektrochromatyczny panoramiczny dach i system audio Harman Kardon. Pojemność bagażnika waha się od 478 do 1670 litrów.
Na zewnątrz crossover różni się od Scenic przetworzonym przodem z „dwuwarstwową” optyką, zablokowaną kratką w stylu Outlander oraz oryginalnymi tylnymi światłami. Dla modelu dostępne są felgi 19 lub 20 cali.
Eclipse Cross EV zajmie miejsce w europejskiej gamie Mitsubishi poniżej Outlandera PHEV i stanie się już czwartym „przekształconym” modelem Renault po Colcie (Clio), ASX (Captur) i Grandis (Symbioz). W ten sposób japońska marka całkowicie przeszła na strategię inżynierii badge w Europie.
Źródło: Carscoops