Zamiast Ceed: Kia ogłosiła silniki dla europejskiej wersji hatchbacka K4
Kia K4 produkowana jest w Meksyku, gdzie powstają również sedany i hatchbacki dla USA. Jednak do Europy trafi tylko pięciodrzwiowa wersja z innymi silnikami i skrzyniami biegów.
Co wiadomo
Podstawowym dla Europy stanie się silnik benzynowy turbo 1.0 T-GDI (115 KM), dostępny zarówno z 6-biegową skrzynią manualną, jak i z 7-biegową DCT w wersji MHEV. Dla porównania, w USA podstawowy K4 jest wyposażony w silnik o pojemności 2.0 l na 150 KM i skrzynię CVT.
Dalej w gamie europejskiej wersji jest silnik turbo 1.6 T-GDI, oferowany w wariantach na 150 i 180 KM (w porównaniu do 190 KM w USA). Obie opcje łączą się tylko z DCT. W 2026 roku do gamy dołączy pełnoprawny hybryd.
Sądząc po liczbach, K4 powinien być znacznie bardziej przestronny niż rywal — Volkswagen Golf. Rozstaw osi wynosi 2720 mm (+100 mm do Golf Mk8.5), a pojemność bagażnika w wersjach bez MHEV osiąga 438 l w porównaniu do 381 l w VW. Hybrydowy "dodatek" zmniejsza bagażnik do 328 l.
Wnętrze w droższych wersjach ozdobione jest akustyką Harman Kardon i panoramicznym wyświetlaczem: cyfrowa deska rozdzielcza (12,3″), osobny panel klimatyzacji (5,3″) i multimedia (12,3″). W standardowym wyposażeniu znajdują się bezprzewodowe Apple CarPlay/Android Auto oraz asystent głosowy z AI.
Ceny jak na razie nie zostały ogłoszone, ale można przypuszczać, że Kia nieco obniży ceny modelu Golf.
Źródło: Kia