Po serii głośnych wypadków drogowych Tesla może zostać zmuszona do rezygnacji z chowanych uchwytów drzwiowych
W różnych krajach nasila się presja na Teslę z powodu całkowicie chowanych uchwytów drzwiowych. Po wypadku mogą przestać działać, co utrudnia ratowanie pasażerów.
Co wiadomo
Problem polega na tym, że po wypadku chowane uchwyty mogą przestać działać, utrudniając ratownikom szybkie otwarcie drzwi i ewakuację ludzi.
W Chinach lokalny regulator już rozważa całkowity zakaz stosowania całkowicie chowanych uchwytów. Producenci samochodów będą zobowiązani do używania mechanicznego systemu awaryjnego na wypadek awarii elektroniki. Standard, jeśli zostanie przyjęty, będzie dotyczył wszystkich producentów.
W tym czasie w USA Narodowa Administracja Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego (NHTSA) rozpoczęła śledztwo po 140 skargach na Teslę od 2018 roku. Bloomberg wspomniał o kilku tragediach, gdzie problemy z drzwiami Tesli pogorszyły skutki wypadków:
- W Kalifornii Cybertruck uderzył w drzewo i zapalił się – zginęło trzech studentów, którzy utknęli wewnątrz.
- W Wisconsin pożar Modelu S pochłonął życie pięciu osób, które nie mogły zostać szybko ewakuowane.
- Inny przypadek – ratownik powiedział dziennikarzom, że nie mógł otworzyć drzwi płonącego po wypadku Modelu Y, a ludzi trzeba było wydobywać przez rozbite okna.
W rzeczywistości w samochodach Tesli znajduje się mechaniczny awaryjny dźwignia otwierania drzwi, ale trudno ją znaleźć, zwłaszcza pasażerom tylnych rzędów – lokalizacja zależy od modelu i roku produkcji.
Franz von Holzhausen, główny projektant firmy, zauważył, że Tesla pracuje nad uproszczonym rozwiązaniem: połączeniem funkcji elektronicznej i mechanicznej w jeden przycisk.
Źródła: Bloomberg, Carnewschina