Mazda EZ-60: nowy elektryczny crossover startuje w Chinach od 62 000 PLN (16 800 USD)
Japońska marka oficjalnie zaprezentowała crossover EZ-60, zaprojektowany w ramach strategii elektryfikacji. Na rynkach międzynarodowych model będzie sprzedawany od 2026 roku pod nazwą Mazda CX-6e.
Co wiadomo
W Chinach EZ-60 oferowany jest w sześciu wariantach cenowych od 62 000 PLN (16 800 USD) do 70 000 PLN (22 600 USD). Crossover zbudowany jest na platformie EPA firmy Changan i dostępny jest w dwóch wersjach: w pełni elektrycznej oraz w wersji hybrydowej, w której silnik benzynowy pełni jedynie rolę generatora.
Wygląd odzwierciedla filozofię projektowania Mazdy z adaptacją do pojazdów elektrycznych i specyfiki chińskiego rynku. Z przodu znajduje się imitacja kratki z podświetlanym logo, podzielone reflektory oraz wąskie światła do jazdy dziennej. Ukryte klamki, elektroniczne lusterka i aerodynamiczne kanały w słupkach i zderzaku podkreślają nowoczesny charakter modelu.
Wymiary: długość 4850 mm, szerokość 1935 mm, wysokość 1620 mm, rozstaw osi 2902 mm. Dla podstawowej wersji przewidziano felgi 19-calowe, w najwyższych wersjach dostępne są 21-calowe. Do wyboru oferowane są siedem kolorów nadwozia.
Wnętrze zaprojektowane jest w stylu otulającym z technologicznymi akcentami. Na desce rozdzielczej zainstalowano 26,45-calowy wyświetlacz 5K. Standardowy projektor AR ma przekątną 50 cali, opcjonalnie dostępny jest 100-calowy wyświetlacz HUD 3D.
Wnętrze Mazda EZ-60. Foto:?Autohome
Wyposażenie obejmuje ścięty stół, bezprzewodowe ładowanie i premium system audio na 23 głośników z obsługą Dolby Atmos. Przednie fotele mogą być wyposażone w podgrzewanie, wentylację, masaż i elektryczną regulację. Drugi rząd siedzeń składa się w proporcji 40:60.
W pełni elektryczna wersja otrzymała tylny silnik o mocy 190 kW i akumulator litowo-żelazowo-fosforanowy o pojemności 77,94 kWh. Zasięg na cyklu CLTC wynosi 600 km.
Hybryda łączy silnik spalinowy 1,5 litra z akumulatorem 31,73 kWh, zapewniając 200 km zasięgu elektrycznego przy tej samej mocy silnika 190 kW.
Wszystkie wersje są wyposażone w systemy wspomagania kierowcy na poziomie 2 z adaptacyjnym tempomatem, utrzymywaniem pasa ruchu, nawigacją z autopilotem dla miasta i trasy oraz automatycznym parkowaniem.
Changan Mazda planuje rozszerzyć gamę samochodów elektrycznych w Chinach przed wejściem na rynki zagraniczne.
| Wersja | Typ | Cena (juany) | Cena (USD) |
|---|---|---|---|
| Base | Range-Extended | 62 000 | 16 800 |
| Pro | Range-Extended | 64 000 | 18 200 |
| Max | Range-Extended | 66 000 | 19 500 |
| Base | Pure Electric | 66 000 | 19 600 |
| Pro | Pure Electric | 67 500 | 21 000 |
| Max | Pure Electric | 70 000 | 22 600 |
Źródło: Carnewschina