Elektromobil Porsche Cayenne otrzymał rekordową powierzchnię ekranów w kabinie

Elektromobil Porsche Cayenne otrzymał rekordową powierzchnię ekranów w kabinie
Wnętrze Porsche Cayenne Electric. Źródło: Porsche

Porsche podzieliło się zdjęciami wnętrza elektrycznego Cayenne z największą powierzchnią wyświetlaczy we wszystkich modelach marki. Centralnym elementem jest zakrzywiony 12,25-calowy ekran OLED Flow Display, który rozciąga się w dół po środkowej konsoli i odpowiada za kontrolę funkcji klimatyzacji.

Czy wiesz co jeszcze

14,25-calowy cyfrowy wyświetlacz zegarów oraz opcjonalny 14,9-calowy ekran pasażera z przodu otaczają Flow Display. W przeciwieństwie do Taycana z oddzielnymi ekranami, Cayenne Electric łączy je w jeden blok przypominający gigantyczny składany telefon.

Przed wyświetlaczem znajduje się podpórka na rękę, ułatwiająca dostęp do dolnej części ekranu i sąsiednich przełączników. Centralny deflektor przeniesiono na górę panelu, aby zmieścić zintegrowany wyświetlacz. Kilka fizycznych przycisków pozostało, ale jest ich znacznie mniej niż w benzynowym Cayenne.

1
2

Wyższe wersje otrzymały podgrzewane podłokietniki w przednich i tylnych drzwiach, a także w środkowym. Porsche zaoferuje swoją największą panoramiczną dach z dziewięciu segmentów, z których każdy przełącza się z trybu nieprzezroczystego na przezroczysty jednym naciśnięciem przycisku. W przeciwieństwie do większości szklanych dachów, przednia część otwiera się jak zwykły luk.

1
2
3

Najwyższa wersja z aktywowanym Launch Control osiąga ponad 1073 KM i ogromne 1500 Nm momentu obrotowego. Jak na tak duży i ciężki SUV, osiągi są imponujące: przyspieszenie 0-100 km/h w mniej niż trzy sekundy, 0-200 km/h w mniej niż osiem sekund, maksymalna prędkość przekracza 250 km/h.

Bateria litowo-jonowa o pojemności 113 kWh ma o siedem procent wyższą gęstość energetyczną niż Taycan. Zasięg szacowany jest na ponad 600 km w cyklu WLTP. Ładowanie o mocy 400 kW uzupełnia od 10 do 80% naładowania w ciągu 15 minut. Bezprzewodowy system ładowania o mocy 11 kW zadebiutuje w Europie w 2026 roku, a później pojawi się na innych rynkach.

Cayenne Electric otrzyma pneumatyczne zawieszenie w standardzie oraz opcjonalne sterowanie tylnymi kołami, co zmniejsza promień skrętu o metr do około 11,1 metrów. Za dodatkową opłatą będą dostępne ekskluzywne dla flagowca ceramiczne hamulce z tarczami przednimi 440 mm i tylnymi 410 mm. Najwyższa wersja będzie również wyposażona w elektroniczną blokadę tylnego dyferencjału oraz system wyrównywania Active Ride, znany z Panamery i Taycana.

Prototyp Porsche Cayenne Electric
Prototyp Porsche Cayenne Electric. Foto:?Porsche

Przyszła premiera Cayenne Electric nie oznacza końca wersji z silnikami spalinowymi. Porsche planuje kontynuować ich produkcję do następnej dekady. Strategia jest podobna do innych SUV-ów marki: elektryczny Macan będzie współistniał z nowym benzynowym, który trafi na rynek w 2028 roku, a tymczasem bezimienny, trzyrzędowy SUV najpierw otrzyma silnik spalinowy, a potem wersję elektryczną.

Źródło: Porsche

var _paq = window._paq = window._paq || []; _paq.push(['trackPageView']); _paq.push(['enableLinkTracking']); (function() { var u='//mm.magnet.kiev.ua/'; _paq.push(['setTrackerUrl', u+'matomo.php']); _paq.push(['setSiteId', '2']); var d=document, g=d.createElement('script'), s=d.getElementsByTagName('script')[0]; g.async=true; g.src=u+'matomo.js'; s.parentNode.insertBefore(g,s); })();