Hyundai Kona EV 2026: w USA pozostała tylko jedna wersja
Hyundai znacząco ograniczył liczbę wersji i wyposażenia jednego z najbardziej dostępnych samochodów elektrycznych na rynku USA — kompaktowego crossovera Kona Electric. Z czterech wersji i dwóch baterii do wyboru pozostała jedna wersja z niealternatywnym akumulatorem energii elektrycznej.
Co wiadomo
Dla modelu 2026 Hyundai Kona EV dostępna jest tylko w wersji SE z baterią Standard Range o pojemności 48,6 kWh. Oznacza to, że jedyna konfiguracja crossovera podstawowego poziomu jest w stanie przejechać 200 mil (322 km) według cyklu EPA na pełnym naładowaniu.
Maksymalna moc ładowania wynosi 100 kW, co w połączeniu z dość niskim napięciem baterii 269 woltów pozwala na czas ładowania od 10 do 80% wynoszący 43 minuty. Podstawowa Kona EV SE otrzymała również najsłabszy silnik elektryczny — 133 KM i 255 Nm momentu obrotowego.
Wcześniej Kona EV była oferowana w wersjach SE, SEL, N Line i Limited z opcjonalną baterią Long Range o pojemności 64,8 kWh, zapewniającą zasięg 261 mil (420 km) według EPA. Modele z większą baterią miały mocniejszy silnik o mocy 201 KM, chociaż czas ładowania od 10 do 80% był taki sam — 43 minuty.
Hyundai nie wyjaśnił powodów zmian w linii. Firma stwierdziła, że Kona EV 2026 jest modelem przejściowym, a jedyna pozostała wersja otrzyma zwiększoną wnękę w konsoli. Funkcja dwukierunkowego ładowania V2L jest częścią standardowego wyposażenia, ale do jej użycia potrzebny jest oddzielny adapter do gniazda ładowania.
Ceny Hyundai Kona Electric SE 2026 jeszcze nie zostały ogłoszone. Jeśli pozostaną na poziomie 127 362 PLN (34 470 USD), model znajdzie się w trudnej sytuacji. Dla porównania nowy Nissan Leaf kosztuje od 116 441 PLN (31 485 USD). Przy niższej cenie Leaf, mający podobne wymiary, ma większą baterię, zasięg 303 mil (488 km) i ładowanie od 10% do 80% zajmuje 35 minut.
Źródło: InsideEVs