W Starbreeze znowu problemy — autorzy Payday anulowali grę na podstawie Dungeons & Dragons i przeprowadzają masowe redukcje zatrudnienia
Szwedzkie studio Starbreeze, najbardziej znane z serii kooperacyjnych strzelanek Payday, w ostatnich latach wielokrotnie przeprowadzało masowe zwolnienia i dzisiaj firma ponownie ogłosiła trudne decyzje.
Co wiadomo
Starbreeze anulowało rozwój gry na podstawie uniwersum Dungeons & Dragons, która nosiła roboczą nazwę Project Baxter i została ogłoszona w grudniu 2023 roku z nadzieją na premierę w 2026.
Na taką decyzję firma zdecydowała się z powodu chęci skoncentrowania się na serii Payday. Dyrektor generalny studia Adolf Kristjansson tak skomentował sytuację:
Mamy jasną strategię: Payday — jedna z najbardziej rozpoznawalnych franczyz gier z unikalnym zasięgiem i potencjałem. Koncentrując inwestycje i siłę roboczą właśnie tutaj, będziemy mogli przyspieszyć wydawanie treści, aktywniej angażować graczy i umocnić pozycję Starbreeze jako lidera gatunku gier o rabunkach.
Z powodu anulowania gry o DD studio straci 100,74 mln PLN ($27,2 mln) i zwolni ponad czterdziestu pracowników, zarówno etatowych, jak i tych, którzy pracują w oparciu o umowy. Niektórzy deweloperzy przejdą do innych działów Starbreeze.
Jeśli chodzi o Payday 3, zespół wsparcia zostanie powiększony o 50 osób, które zajmą się tworzeniem nowego kontentu, aktualizacji i dodatków, aby uczynić strzelankę udaną grą serwisową.
Źródło: Game Developer