CEO Ford powiedział, że firma nie może konkurować z BYD pod względem kosztów baterii
CEO Ford Jim Farley otwarcie powiedział, dlaczego chiński producent samochodów wyprzedza Amerykanów pod względem ceny — i co Ford planuje z tym zrobić.
Co wiadomo
Chińska firma BYD szybko zdobywa światowy rynek pojazdów elektrycznych, oferując więcej funkcji i opcji za mniejsze pieniądze niż konkurenci. Farley powiedział w podcaście The Verge Decoder, że obecnie niemożliwe jest rywalizowanie z BYD pod względem kosztów, szczególnie jeśli chodzi o baterie.
Według CEO Ford, dzięki wertykalnej integracji z produkcją baterii, zasobniki energii BYD są o 30% tańsze niż te, które Ford może kupić od CATL. Aby przynajmniej zbliżyć się do BYD pod względem kosztów baterii, Ford będzie musiał radykalnie przemyśleć efektywność silników, skrzyń biegów i inwerterów.
„Nie możemy pokonać BYD w wertykalnej integracji i kosztach baterii. Jedynym sposobem na wygraną jest innowacja w zużyciu energii” — wyjaśnił Jim Farley.
Chińscy producenci samochodów mają ogromną przewagę dzięki dwóm czynnikom: większa część surowców do produkcji baterii jest pozyskiwana bezpośrednio w Chinach, a państwo inwestuje ogromne środki w elektryfikację.
Na początku tego roku Farley już poruszał ten temat, wskazując na różnicę w kosztach poszczególnych komponentów, co daje Chińczykom potężny atut.
Podczas tej samej rozmowy Farley podzielił się szokującym wyznaniem od Douga Fieldsa, szefa działu pojazdów elektrycznych, technologii cyfrowych i designu Forda. Kiedy Fields dołączył do firmy, powiedział, że obowiązujący system produkcji komponentów, infrastruktura IT i systemy projektowania CAD są 25 lat za BYD.
Co robi Ford?
Ford pracuje nad tym, aby stać się bardziej wertykalnie zintegrowanym producentem. Firma opracowuje własne systemy dla samochodów elektrycznych: inwertery, silniki i skrzynie biegów. Celem jest zwiększenie efektywności i obniżenie kosztów.
Źródło: Fordauthority