Ferrari zaprezentowała pierwszy samochód elektryczny — Elettrica: 1000 KM, 530 km zasięgu i dźwięk jak z gitary elektrycznej

Ferrari zaprezentowała pierwszy samochód elektryczny — Elettrica: 1000 KM, 530 km zasięgu i dźwięk jak z gitary elektrycznej
Ferrari Elettrica: Tysiąc koni, zero emisji i dźwięk z wibracji. Źródło: Ferarri

W Maranello zaczyna się nowy rozdział: Ferrari ujawnia techniczne wnętrze swojego pierwszego seryjnego elektryka — modelu Elettrica. To nie tylko Ferrari bez paliwa, ale próba przeniesienia emocji, prędkości i charakteru legendy na napęd elektryczny.

Nowe Ferrari — bez kompromisów

Na Capital Markets Day 2025 firma pokazała podwozie i kluczowe technologie nowości, która trafi do sprzedaży w 2026 roku i już posiada ponad 60 patentów. Główna idea: samochód elektryczny, który odczuwany i zachowuje się jak prawdziwe Ferrari. Na przykład, przyspieszenie do 100 km/h w jedynie 2,5 s, maksymalna prędkość 310 km/h, a zasięg przekracza 530 km. 75% nadwozia i podwozia wykonane są z przetworzonego aluminium, co stanowi historyczny przełom dla marki.

„Inteligentne” technologie z charakterem Ferrari

Elettrica zbudowana jest na autorskiej dwusilnikowej schemacie: dwa silniki synchroniczne z przodu (210 kW, 3500 Nm) i jeden potężny silnik elektryczny z tyłu (620 kW, 8000 Nm) zapewniają napęd na cztery koła i natychmiastową reakcję. W trybie „boost” moc przekracza 1000 KM. Nowa bateria o pojemności 122 kW·h wbudowana jest w podłogę i zapewnia rekordową dla Ferrari gęstość energii (195 Wh/kg), obniżając środek ciężkości o 80 mm w porównaniu do benzynowych coupe.

Po raz pierwszy dla Ferrari — elastyczny sub-frame w tylnej osi: zmniejsza hałas i wibracje bez uszczerbku na prowadzeniu. Trzecia generacja adaptacyjnych amortyzatorów i system Torque Shift Engagement dają poczucie „nieskończonego przyspieszenia” — charakterystyczne DNA włoskiej marki w erze samochodów elektrycznych.

1
2
3
4
5
6

Dźwięk przyszłości

Ferrari zrezygnowało z naśladowania ryku silnika spalinowego. Zamiast tego inżynierowie opracowali system, który przekształca rzeczywiste wibracje mechaniczne skrzyni biegów w unikalny „głos” elektryka, przypominający gitarę elektryczną — słychać go tylko wtedy, kiedy to konieczne.

Specyfikacje Ferrari Elettrica

Parametr Wartość
0–100 km/h 2,5 s
Maksymalna prędkość 310 km/h
Moc >1000 KM
Napęd czteronapędowy (dwa mosty elektryczne)
Pojemność baterii 122 kW·h
Zasięg >530 km
Masa około 2300 kg
Rozkład masy 47/53
Materiały 75% przetworzonego aluminium

Dlaczego to ważne

Ferrari Elettrica — to nie kompromis, a demonstracja nowego poziomu emocji i technologii. Firma długo nie spieszyła się w „elektryczną wyścig” i teraz jest jasne dlaczego: Elettrica obiecuje nie tylko szokować liczbami, ale także dostarczyć charakterystyczne odczucia Ferrari za kierownicą. Według prognoz samej marki, takie „inteligentne” elektryczne super samochody staną się wizytówką marki już do 2030 roku.

Źródło: Ferrari

var _paq = window._paq = window._paq || []; _paq.push(['trackPageView']); _paq.push(['enableLinkTracking']); (function() { var u='//mm.magnet.kiev.ua/'; _paq.push(['setTrackerUrl', u+'matomo.php']); _paq.push(['setSiteId', '2']); var d=document, g=d.createElement('script'), s=d.getElementsByTagName('script')[0]; g.async=true; g.src=u+'matomo.js'; s.parentNode.insertBefore(g,s); })();