Kia testuje technologię monitorowania baterii EV na poziomie pojedynczych ogniw

Kia testuje technologię monitorowania baterii EV na poziomie pojedynczych ogniw
Kia EV3. Źródło: Kia

Koreański producent samochodów rozpoczął publiczne testy systemu monitorowania ogniw akumulatorowej baterii. Technologia może wydłużyć żywotność źródeł energii i obniżyć koszty serwisowania.

Co wiadomo

W prototypie Kia EV3 zainstalowano baterię z systemem monitorowania brytyjskiej firmy Dukosi. Umożliwia ona śledzenie danych w czasie rzeczywistym dla każdego ogniwa w bloku baterii. Kierowcy mogą przeglądać informacje za pośrednictwem systemu multimedialnego samochodu.

Kia twierdzi, że nowa technologia otwiera korzyści dla właścicieli pojazdów elektrycznych, w tym wydłużenie żywotności baterii i bardziej przystępne kosztowo serwisowanie.

Tradycyjne systemy kontrolują stan zdrowia (SOH) całej baterii. Rozpatrywany system analizuje każde pojedyncze ogniwo w czasie rzeczywistym, co oznacza, że o problemie można się dowiedzieć znacznie wcześniej. Umożliwia to również wymianę pojedynczych ogniw zamiast całego modułu, co jest nie tylko szybsze, ale i znacznie tańsze.

Logo projektu monitorowania baterii Kia
Kia testuje technologię monitorowania baterii EV na poziomie pojedynczych ogniw. Ilustracja:?Kia

Oprócz tego Kia opracowuje własną usługę paszportów baterii we współpracy z partnerami w całym łańcuchu produkcji pojazdów elektrycznych.

Paszport baterii będzie zawierał dodatkowe dane dotyczące bezpieczeństwa, które, według Kia, „ustanowią nowy standard dla branży”.

Kia planuje uruchomić usługę paszportów baterii dla wszystkich elektrycznych (EV) i hybrydowych (HEV) samochodów sprzedawanych w Europie do lutego 2027 roku.

Źródło: Kia

var _paq = window._paq = window._paq || []; _paq.push(['trackPageView']); _paq.push(['enableLinkTracking']); (function() { var u='//mm.magnet.kiev.ua/'; _paq.push(['setTrackerUrl', u+'matomo.php']); _paq.push(['setSiteId', '2']); var d=document, g=d.createElement('script'), s=d.getElementsByTagName('script')[0]; g.async=true; g.src=u+'matomo.js'; s.parentNode.insertBefore(g,s); })();