Nissan Qashqai z nowym systemem e-Power pokazał zużycie 5,4 l/100 km w teście ADAC
Niemiecka organizacja ADAC przetestowała odświeżonego Nissan Qashqai z hybrydowym napędem e-Power i odnotowała zużycie paliwa 5,4 l/100 km. To o prawie 15% mniej niż w poprzedniej wersji.
Co wiadomo
System e-POWER to hybryda szeregowa. Silnik benzynowy nie napędza kół, a jedynie generuje energię elektryczną dla silnika elektrycznego. To znaczy, że samochód porusza się wyłącznie na napędzie elektrycznym, ale nawet jeśli bateria się rozładowała, można jechać dalej dzięki zbiornikowi na paliwo o pojemności 55 litrów.
Odświeżony system e-Power otrzymał silnik turbo o pojemności 1,5 litra z technologią STARC, która zwiększyła efektywność termiczną do 42%. Według Nissana, to jeden z najlepszych wyników w branży. Rezultat to mniej hałasu, zmniejszenie emisji z 116 do 102 g/km według WLTP oraz komfort elektrycznego samochodu.
Całkowity zasięg wynosi teraz 1018 km (a według WLTP – nawet 1222 km), co jest bliższe wartościom samochodów diesla. Poza tym, interwał serwisowy zwiększono z 15 000 do 20 000 km.
ADAC zauważyło, że przy prędkości 130 km/h hałas w kabinie spadł o 5,6 dB, a Qashqai e-Power wydaje się prawie całkowicie elektrycznym samochodem.
Oprócz technicznych nowości, Qashqai otrzymał interfejs Google built-in systemu pokładowego z integracją Google Maps, asystenta, Play Store, prognozy pogody i nawet funkcji Trip Stories do rejestrowania podróży w aplikacji NissanConnect.
Wśród nowych „fikołków” znalazł się również system ProPilot z ulepszonym rozpoznawaniem pasa ruchu i ruchu drogowego.
Produkcja odświeżonego Nissan Qashqai e-Power rozpoczęła się w lipcu w fabryce Nissana w Sunderlandzie w Wielkiej Brytanii.
Źródło: Nissan