GM kończy prace nad systemami wodorowymi i koncentruje się na elektrycznych pojazdach akumulatorowych
Amerykański gigant motoryzacyjny kończy program HYDROTEC i anuluje budowę centrum badawczego za 203.70 mln PLN (55 mln USD).
Co wiadomo
General Motors oficjalnie ogłosiła zaprzestanie rozwoju ogniw paliwowych nowej generacji. Firma stwierdziła, że przekieruje zasoby na technologie baterii elektrycznych pojazdów, powołując się na wyższy popyt rynkowy i wolne wdrażanie infrastruktury tankowania wodoru w USA.
Decyzja w praktyce zamraża inicjatywę HYDROTEC, która miała na celu rozwój nowych systemów ogniw paliwowych dla przyszłych samochodów osobowych i komercyjnych. Plany budowy centrum badawczego technologii wodorowych o wartości 203.70 mln PLN (55 mln USD) w Detroit również zostały anulowane.
GM stwierdziła, że wodór pozostaje „obiecującą technologią w wybranych sektorach”, ale natychmiastowe inwestycje teraz będą priorytetować obszary „z udowodnioną atrakcyjnością rynkową”. GM będzie kontynuować produkcję istniejących wodorowych ogniw paliwowych do zastosowań stacjonarnych i przemysłowych przez Fuel Cell System Manufacturing LLC — wspólne przedsięwzięcie z Hondą.
Podejścia producentów samochodów do wodoru różnią się znacznie. BMW, na przykład, oczekuje pierwszych seryjnych samochodów wodorowych do 2028 roku. Firma stawia na technologie Toyoty, zapewniające szybkie tankowanie i długi zasięg. Tymczasem Stellantis zakończył swój program wodorowy na początku tego roku, a fokuss Hondy zmienił się na mniejsze modułowe systemy ogniw paliwowych.
Źródło: Autoblog