Kwid E-Tech Electric: Dacia Spring zaktualizowana pod marką Renault
Brazylia otrzymała elektryczną wersję Kwid w stylu odświeżonej Dacii Spring. Różnice w designie są minimalne — tylko emblematy i drobne szczegóły.
Co wiadomo
Dacia Spring istnieje na międzynarodowych rynkach w różnych wariantach, a nawet pod różnymi markami. Tak więc najtańszy nowy samochód elektryczny w Europie jest technicznie powiązany z Renault Kwid — hatchbackiem, który w innych częściach świata sprzedawany jest głównie z silnikami benzynowymi, w tym w Brazylii. Tam mały Kwid jest również oferowany z elektrycznym napędem jako Kwid E-Tech Electric.
Do niedawna brazylijska wersja Kwid E-Tech Electric zachowywała stary design. Teraz model podąża śladami Dacia Spring, która w 2024 roku otrzymała poważną aktualizację dla europejskiego rynku.
Trzeba się dobrze przyjrzeć, aby odróżnić zaktualizowanego Kwid E-Tech Electric od Dacii Spring. Plastikowa wkładka między lampami z diodowymi światłami do jazdy dziennej ma pionowe, a nie poziome elementy designerskie. I oczywiście, tu widnieje romb Renault.
Podobna sytuacja z tyłu. Między tylnymi lampami znajduje się czarna płyta z pionowymi elementami dekoracyjnymi zamiast ukośnych linii. W Dacia Spring pełna nazwa marki znajduje się z tyłu, a u Renault — tylko logo. Nazwa modelu jest umieszczona bezpośrednio pod nim, podczas gdy w Dacia Spring można ją znaleźć po lewej stronie w dolnej części klapy bagażnika. Sygnatury świetlne pozostają bez zmian.
Renault Kwid E-Tech Electric odziedziczył wszystkie usprawnienia, które Dacia Spring otrzymała w Europie w 2024 roku. To oznacza całkowicie nowe wnętrze i nowe systemy bezpieczeństwa.
W Brazylii Kwid E-Tech Electric zawsze był wyposażony w silnik elektryczny o mocy 65 KM i baterię o pojemności 26,8 kWh. Od tego czasu napęd ten dla rynku europejskiego został wymieniony na 100-konny wariant z nową baterią LFP. Producent obiecuje zasięg do 180 km w cyklu mieszanym według brazylijskiego protokołu INMETRO.
W Brazylii Renault Kwid E-Tech kosztuje 425 435 PLN (99 990 brazylijskich reali, około 68 826 PLN (15 830 EUR) według obecnego kursu). Standardowe wyposażenie samochodu obejmuje sześć poduszek powietrznych, 11 systemów ADAS, w tym system awaryjnego hamowania (AEBS), system rozpoznawania znaków drogowych (TSR) z funkcją ostrzegania o przekroczeniu prędkości, system ostrzegania o opuszczeniu pasa ruchu (LDW) i system utrzymania pasa ruchu (LKA), a także kamera cofania, przednie i tylne czujniki parkowania oraz system multimedialny z bezprzewodowym połączeniem przez Apple CarPlay i Android Auto.
Źródło: Renault