Elektryczny hipersamochód Yangwang U9 Extreme pobił rekord Nürburgring

Elektryczny hipersamochód Yangwang U9 Extreme pobił rekord Nürburgring
BYD Yangwang U9 stał się pierwszym EV, który pokonał Nürburgring w czasie 6:59. Źródło: BYD

Chińska firma BYD i jej premium marka Yangwang oficjalnie zapisały swoje imię w historii motorsportu: ich elektryczny hipersamochód Yangwang U9 Xtreme stał się pierwszym seryjnie produkowanym elektrycznym pojazdem, który pokonał tor Nürburgring Nordschleife w czasie krótszym niż 7 minut.

Na opublikowanym przez producenta wideo niemiecki kierowca Moritz Kranz kończy okrążenie po słynnym „Zielonym Piekle” w czasie 6 minut 59,157 sekundy. Wynik został potwierdzony przez oficjalnych przedstawicieli Nürburgring i pobił poprzedni rekord Xiaomi SU7 Ultra (7:04.957) o prawie 5 sekund — kolosalna przewaga w kategoriach motorsportu.

3 000 koni mechanicznych i bez kompromisów

Yangwang U9 Xtreme to nie tylko samochód elektryczny, ale technologiczna demonstracja siły BYD. Model zbudowano na platformie 1200-woltowej i wyposażono w cztery silniki elektryczne (po jednym na każde koło), które łącznie dają prawie 3000 koni mechanicznych.

Zaledwie miesiąc temu ten sam hipersamochód pobił światowy rekord prędkości wśród seryjnie produkowanych samochodów, osiągając prędkość 496,22 km/h (308 mil/h).

Nawet jeśli ktoś wątpi, czy można ten potwór uznać za „seryjny samochód” (planowanych jest tylko około 30 egzemplarzy), sam fakt jest imponujący.

Technologie stworzone do toru

Aby utrzymać taką moc na asfalcie, BYD wyposażyło U9 w inteligentny system stabilizacji DiSus-X i zaawansowaną architekturę elektryczną e⁴ Platform. Dzięki temu samochód dosłownie „przykleja się” do drogi, zarządzając zawieszeniem i rozdziałem mocy w czasie rzeczywistym.

Dlaczego to ważne

Dla 99,9% nabywców samochodów elektrycznych okrążenie Nürburgring nie ma znaczenia. Ale dla branży jest to wskaźnik, jak daleko zaszła chińska inżynieria.

BYD produkuje dziś zarówno ultra-tanie modele, takie jak Seagull za 42544 PLN (10 000 USD), jak i hipersamochody zdolne zawstydzić Teslę, Porsche i Rimac na torze wyścigowym.

Źródło: BYD | DPCcars

var _paq = window._paq = window._paq || []; _paq.push(['trackPageView']); _paq.push(['enableLinkTracking']); (function() { var u='//mm.magnet.kiev.ua/'; _paq.push(['setTrackerUrl', u+'matomo.php']); _paq.push(['setSiteId', '2']); var d=document, g=d.createElement('script'), s=d.getElementsByTagName('script')[0]; g.async=true; g.src=u+'matomo.js'; s.parentNode.insertBefore(g,s); })();