Microsoft znowu „nawala”: awaria Azure wyeliminowała Xbox, Minecraft i Microsoft 365

Microsoft znowu „nawala”: awaria Azure wyeliminowała Xbox, Minecraft i Microsoft 365
Azure zawiesiła się — razem z Xbox, Minecraft i usługami korporacyjnymi. Źródło: AI

Microsoft ponownie ma problemy z chmurą. W środę globalna awaria platformy Azure zakłóciła działanie kluczowych usług firmy — od Microsoft 365 i aplikacji korporacyjnych po Xbox Game Pass i Minecraft.

Co wiadomo

Problemy zaczęły się około 16:00 czasu UTC, kiedy, według Microsoft, wystąpiła awaria usługi Azure Front Door, odpowiedzialnej za routing internetowego ruchu i dostęp do aplikacji w chmurze.

Użytkownicy masowo zaczęli narzekać na niemożność zalogowania się do Microsoft 365, pobranie Xbox Game Pass, a strona pomocy technicznej Xbox w ogóle przestała się otwierać. Na DownDetector w tym momencie zaobserwowano gwałtowny wzrost skarg.

Na stronie stanu Azure firma potwierdziła, że awaria jest związana z „utratą dostępności niektórych usług” i tymczasowymi problemami z logowaniem się do Azure Portal. Microsoft uściślił, że ruch jest przekierowywany do „zdrowej infrastruktury”, aby zminimalizować skutki.

To nie pierwsza awaria — i chyba nie ostatnia

To wydarzenie następuje zaledwie kilka dni po dużej awarii AWS, która sparaliżowała działalność setek firm i usług na całym świecie. Tym razem skala problemów w Microsoft jest mniejsza, ale nawet duże firmy odczuły skutki — w tym Alaska Airlines, Starbucks i Kroger, których strony internetowe również chwilowo przestały działać.

Azure Front Door to kluczowe narzędzie Microsoft, zapewniające szybkie połączenie z najbliższymi centrami danych. Ze względu na problemy na jego poziomie, ucierpiały usługi na całym świecie, w tym w Europie i USA.

Microsoft na razie nie ujawnia szczegółów incydentu, ograniczając się do komunikatów na X (Twitter).

Źródło: @MSFT365Status

var _paq = window._paq = window._paq || []; _paq.push(['trackPageView']); _paq.push(['enableLinkTracking']); (function() { var u='//mm.magnet.kiev.ua/'; _paq.push(['setTrackerUrl', u+'matomo.php']); _paq.push(['setSiteId', '2']); var d=document, g=d.createElement('script'), s=d.getElementsByTagName('script')[0]; g.async=true; g.src=u+'matomo.js'; s.parentNode.insertBefore(g,s); })();