Tesla wycofuje ponad 10 tysięcy Powerwall 2 z powodu ryzyka pożaru i robi to zdalnie
Firma Tesla ogłosiła rozszerzenie wycofania domowych systemów akumulatorowych Powerwall 2, które rozpoczęło się w Australii we wrześniu 2024 roku. Teraz objęto wycofaniem urządzenia na terenie USA. Powodem jest defekt obcych ogniw baterii, który może prowadzić do przegrzania, dymienia, a w niektórych przypadkach do pożaru.
Co wiadomo
Według danych Amerykańskiej Komisji ds. Bezpieczeństwa Produktów Konsumenckich (USCPSC), Tesla otrzymała 22 zgłoszenia o przegrzaniu, sześć o dymieniu i pięć o drobnym uszkodzeniu mienia. O poszkodowanych nie informowano.
Wycofanie dotyczy około 10 500 urządzeń sprzedanych na stronie Tesla oraz u certyfikowanych instalatorów od listopada 2020 roku do grudnia 2022 roku. Modele można zidentyfikować po oznaczeniu Powerwall 2 na bocznej ścianie.
Tesla podkreśla, że prawie wszystkie dotknięte problemem jednostki zostały już zdalnie rozładowane, aby wyeliminować ryzyko ich użytkowania. Pozostałe urządzenia zostaną rozładowane przez technika podczas inspekcji.
Firma nieodpłatnie zdemontuje i wymieni wadliwe baterie. Klienci otrzymają powiadomienia w aplikacji mobilnej Tesla oraz od certyfikowanych instalatorów, którzy skontaktują się telefonicznie lub mailowo, aby umówić się na wizytę.
W Tesla zaleca się kontakt z własnym instalatorem, ale w razie potrzeby można skontaktować się bezpośrednio z działem obsługi firmy.
Wycofanie stało się kolejnym przykładem na to, jak Tesla wykorzystuje zdalne narzędzia do zarządzania sprzętem - firma faktycznie unieszkodliwiła większość potencjalnie niebezpiecznych baterii bez fizycznej interwencji. Niemniej jednak wymiana pozostaje obowiązkowa, a Tesla obiecuje zakończyć proces w priorytetowym trybie.
Źródło: U.S. CPSC