To porażka: początkowa sprzedaż Call of Duty: Black Ops 7 w Europie była o 63% gorsza niż Battlefield 6 i o 50% gorsza niż Black Ops 6
Główną intrygą jesieni w społeczności graczy była konfrontacja Battlefield 6 i Call of Duty: Black Ops 7. Na długo przed premierą strzelanek przedstawiciele Activision zarozumiale oświadczali, że ich franczyza jest „zbyt duża, aby ponieść porażkę”, ale pierwsze liczby sprzedaży i opinie graczy pokazały, że Black Ops 7 udało się to zrobić.
Co wiadomo
Już informowaliśmy, że Black Ops 7 stała się najgorszą grą franczyzy według ocen użytkowników na Metacritic, a sytuacja w Steamie niewiele lepsza — gracze aktywnie krytykują strzelankę, co niewątpliwie wpływa na jego sprzedaż.
Microsoft i Activision milczą w sposób dla nich nietypowy, ale pierwsze liczby sprzedaży na rynku europejskim mówią o całkowitej porażce gry z 2025 roku.
W Europie Call of Duty: Black Ops 7 sprzedał się o 63% gorzej niż Battlefield 6 i o 50% gorzej niż Call of Duty: Black Ops 6 — uwzględniono sprzedaż zarówno kopii fizycznych, jak i cyfrowych.
Redaktor naczelny The Game Business Christopher Dring (Christopher Dring) nazwał sprzedaż „katastrofalną” na standardy znanej serii.
Call of Duty: Black Ops 7 miał koszmarny start w Europie. Wiele osób ocenia nowy projekt negatywnie, w tym roku seria napotkała bardzo poważną konkurencję.
Dla obiektywizmu warto zauważyć, że Call of Duty: Black Ops 7 jest od pierwszego dnia dostępna w Game Passie, co znacznie obniża motywację do zakupu, ale strzelanka z 2024 roku nie miała z tym problemów, wskazywała się doskonałą sprzedażą i wciąż cieszy się doskonałym popytem.
Przy tym przypomnijmy, nakład Battlefield 6 w ciągu pierwszych trzech dni sprzedaży przekroczył 7 mln kopii i według Electronic Arts stał się najlepiej sprzedającą się strzelanką 2025 roku.
Źródło: The Game Business