Hyundai wprowadza do produkcji robota-wózek MobED: pierwszych 10 000 pomocników na kołach już przygotowuje się do zastąpienia ludzi

Hyundai wprowadza do produkcji robota-wózek MobED: pierwszych 10 000 pomocników na kołach już przygotowuje się do zastąpienia ludzi
MobED: robot, który obiecuje rewolucję. Jak i wszyscy roboty przed nim. Źródło: Hyundai

Hyundai Motor Group zaprezentowało na wystawie iREX 2025 w Tokio seryjną wersję swojego niezwykłego czterokołowego robota MobED (Mobile Eccentric Droid) — pierwszej masowej platformy dla autonomicznej mobilności, stworzonej w Robotics LAB firmy.

Po debiucie w formie koncepcji na CES 2022 robot został doprowadzony do stanu prawie gotowego do produkcji urządzenia, zdolnego do samodzielnego orientowania się w przestrzeni, transportowania ładunków, wykonywania zadań serwisowych, a nawet pracy na planach filmowych.

1
2

MobED zbudowany jest na trzech kluczowych zasadach technologicznych:

Adaptive Mobility — część sprzętowa, zawierająca system stabilizacji z mechanizmem mimośrodowym, umożliwiającym platformie zachowanie równowagi na nierównościach

Intuitive Autonomy — zestaw algorytmów AI do autonomicznej nawigacji, oparty na fuzji danych z LiDAR i kamer

Infinite Journey — zastosowania, które firma proponuje wykorzystać od logistyki po przemysł rozrywkowy

1
2
3

Według Hyun Dong Jin, szefa Robotics LAB Hyundai Motor Group, MobED to nie tylko mobilna platforma, ale „następna generacja robotyki”, która będzie mogła pracować w różnych dziedzinach od logistyki po produkcję filmową.

Hyundai nie podaje jeszcze kosztów i wielkości produkcji, ale planuje sprzedaż do 10 000 robotów w ciągu trzech lat. Produkcja MobED powinna rozpocząć się w pierwszej połowie 2026 roku w dwóch wersjach — Basic i Pro.

1
2

Projekt rozwija się jako część szerszych inwestycji Hyundai w robotykę i AI: firma zamierza zainwestować 125 bilionów wonów w nowe technologie w ciągu pięciu lat. MobED, jak podkreśla Hyundai, jest rozwijany według tych samych zasad co systemy dla samochodów, dlatego doświadczenie może być przenoszone między działami.

Robot jest przeznaczony do pracy w miejscach, gdzie użycie ludzi jest ryzykowne lub nieefektywne. Hyundai ma nadzieję, że takie rozwiązania staną się podstawą „fizycznej AI” — autonomicznych systemów współpracujących z rzeczywistym światem.

Źródło: Hyundai

var _paq = window._paq = window._paq || []; _paq.push(['trackPageView']); _paq.push(['enableLinkTracking']); (function() { var u='//mm.magnet.kiev.ua/'; _paq.push(['setTrackerUrl', u+'matomo.php']); _paq.push(['setSiteId', '2']); var d=document, g=d.createElement('script'), s=d.getElementsByTagName('script')[0]; g.async=true; g.src=u+'matomo.js'; s.parentNode.insertBefore(g,s); })();