Na PC i Xbox miała miejsce premiera ROUTINE — horroru science fiction, który był w fazie rozwoju przez trzynaście lat
Odbyła się długo oczekiwana premiera ROUTINE — horroru science fiction od brytyjskiego studia indie Lunar Software.
Gra została zapowiedziana w 2012 roku, ale w 2017 roku twórcy wznowili rozwój, zmieniając koncepcję projektu. Po tym wydarzeniu premiera była kilkakrotnie przekładana i w końcu ROUTINE stała się dostępna na PC, Xbox Series X|S i Xbox One, a także jest oferowana bezpłatnie subskrybentom Game Pass.
Co wiadomo
W swojej stylistyce i tematyce ROUTINE nieco przypomina franczyzę “Obcy”: wydarzenia gry odbywają się na opuszczonej naukowej stacji księżycowej, po której krąży nieznany potwór, a główny bohater musi znaleźć odpowiedzi na swoje pytania i nie stać się ofiarą kreatury z kosmosu.
W grze dominuje estetyka retro-futuryzmu, a minimalistyczny interfejs pozwala głębiej zanurzyć się w atmosferę kosmicznego horroru.
Krytycy spotkali ROUTINE z dobrymi opiniami, ale dali średnie oceny:
- na Metacritic gra zdobyła 77 punktów;
- na OpenCritic zdobyła 80 punktów przy 72% rekomendacji.
Eksperci pochwalili narrację i immersję, ale zauważyli, że rozgrywka okazała się nudna, a niektóre mechaniki są niedopracowane i wywołują irytację. Natomiast gracze wysoko ocenili ROUTINE, o czym świadczy 90% pozytywnych recenzji na Steam. Publiczność tęskniła za klasycznymi, powolnymi horrorami w kosmosie, a ROUTINE oferuje jej właśnie takie doświadczenie.