Na PC i Xbox miała miejsce premiera ROUTINE — horroru science fiction, który był w fazie rozwoju przez trzynaście lat

Na PC i Xbox miała miejsce premiera ROUTINE — horroru science fiction, który był w fazie rozwoju przez trzynaście lat
Główny art ROUTINE. Źródło: Steam

Odbyła się długo oczekiwana premiera ROUTINE — horroru science fiction od brytyjskiego studia indie Lunar Software.

Gra została zapowiedziana w 2012 roku, ale w 2017 roku twórcy wznowili rozwój, zmieniając koncepcję projektu. Po tym wydarzeniu premiera była kilkakrotnie przekładana i w końcu ROUTINE stała się dostępna na PC, Xbox Series X|S i Xbox One, a także jest oferowana bezpłatnie subskrybentom Game Pass.

Co wiadomo

W swojej stylistyce i tematyce ROUTINE nieco przypomina franczyzę “Obcy”: wydarzenia gry odbywają się na opuszczonej naukowej stacji księżycowej, po której krąży nieznany potwór, a główny bohater musi znaleźć odpowiedzi na swoje pytania i nie stać się ofiarą kreatury z kosmosu.

W grze dominuje estetyka retro-futuryzmu, a minimalistyczny interfejs pozwala głębiej zanurzyć się w atmosferę kosmicznego horroru.

Krytycy spotkali ROUTINE z dobrymi opiniami, ale dali średnie oceny:

1
2

Eksperci pochwalili narrację i immersję, ale zauważyli, że rozgrywka okazała się nudna, a niektóre mechaniki są niedopracowane i wywołują irytację. Natomiast gracze wysoko ocenili ROUTINE, o czym świadczy 90% pozytywnych recenzji na Steam. Publiczność tęskniła za klasycznymi, powolnymi horrorami w kosmosie, a ROUTINE oferuje jej właśnie takie doświadczenie.

Scena z gry ROUTINE
Ta gra nie będzie pretendować do prestiżowych nagród ani błyszczeć w nagłówkach wydawnictw gier, ale na pewno zostanie zapamiętana przez fanów gatunku.

Źródło: Raw Fury, Steam

var _paq = window._paq = window._paq || []; _paq.push(['trackPageView']); _paq.push(['enableLinkTracking']); (function() { var u='//mm.magnet.kiev.ua/'; _paq.push(['setTrackerUrl', u+'matomo.php']); _paq.push(['setSiteId', '2']); var d=document, g=d.createElement('script'), s=d.getElementsByTagName('script')[0]; g.async=true; g.src=u+'matomo.js'; s.parentNode.insertBefore(g,s); })();