Całkowicie elektryczny VW ID. Polo przeszedł do ostatnich testów

Całkowicie elektryczny VW ID. Polo przeszedł do ostatnich testów
Prototypy Volkswagen ID. Polo. Źródło: Volkswagen

Odliczanie do premiery nowego ID. Polo się rozpoczęło: Volkswagen potwierdził, że na kilka miesięcy przed światową premierą flota niemalże gotowych do produkcji seryjnej prototypów ID. Polo pokonuje ostatnie kilometry testów w różnych regionach świata.

Co wiadomo

ID. Polo będzie pierwszym z czterech kompaktowych samochodów elektrycznych marki, planowanych do wprowadzenia na rynek od 2026 roku. Cena wyjściowa modelu wyniesie 109000 PLN (25000 EUR).

Model został zbudowany na zaktualizowanej platformie MEB+ z nowym przednim silnikiem elektrycznym, lżejszym i bardziej kompaktowym układem napędowym. ID. Polo będzie dostępny z trzema poziomami mocy na starcie — 85 kW (116 KM), 99 kW (135 KM) i 155 kW (211 KM), później do gamy dołączy sportowa wersja ID. Polo GTI o mocy 166 kW (226 KM).

Wersje bazowe o mocy 85 i 99 kW wyposażone są w baterię LFP o pojemności 37 kWh, wspierającą szybkie ładowanie DC o mocy do 90 kW. Bardziej wydajne warianty o mocy 155 i 166 kW korzystają z akumulatora NMC PowerCo o pojemności 52 kWh z deklarowanym zasięgiem do 450 km i możliwością szybkiego ładowania do 130 kW.

1
2

Pod względem wymiarów ID. Polo jest zbliżony do obecnego Polo z silnikiem spalinowym: długość 4053 mm, szerokość 1816 mm, wysokość 1530 mm, rozstaw osi 2600 mm. Ale dzięki architekturze elektrycznej oferuje więcej przestrzeni w kabinie. Wewnątrz dodano 19 mm długości dla pasażerów, zwiększono szerokość i przestrzeń nad głową, a pojemność bagażnika wzrosła o 24% — z 351 do 435 l, a po złożeniu oparć tylnych siedzeń — do 1243 l.

Volkswagen ID. Polo i ID. Polo GTI
ID. Polo i ID. Polo GTI. Zdjęcie: Volkswagen

Model jest wyposażony w kompleks nowoczesnych asystentów, w tym zaktualizowany system Travel Assist, który może pomagać w utrzymaniu pasa, prowadzeniu wzdłużnym i zmianie pasów na autostradach, a także po raz pierwszy dla tego modelu rozpoznaje światła i znaki „Stop”.

Rozwój ID. Polo odbywa się w ramach tzw. Brand Group Core: projekt jest nadzorowany przez Seat Cupra, a projekt został stworzony w centrum projektowym Volkswagen w Wolfsburgu, a kluczowe technologie — oprogramowanie, asystenci, układ napędowy, podwozie i układ kierowniczy — opierają się na platformie MEB+. Produkcja seryjna modelu zaplanowana jest w fabryce Seat Cupra w Martorell (Hiszpania). Światowy debiut ID. Polo spodziewany jest wiosną 2026 roku.

Źródło: Volkswagen

var _paq = window._paq = window._paq || []; _paq.push(['trackPageView']); _paq.push(['enableLinkTracking']); (function() { var u='//mm.magnet.kiev.ua/'; _paq.push(['setTrackerUrl', u+'matomo.php']); _paq.push(['setSiteId', '2']); var d=document, g=d.createElement('script'), s=d.getElementsByTagName('script')[0]; g.async=true; g.src=u+'matomo.js'; s.parentNode.insertBefore(g,s); })();