Dla Rivian R1T zaprezentowano panel słoneczny

Dla Rivian R1T zaprezentowano panel słoneczny
Worksport Rivian. Źródło: Worksport

Amerykańska firma Worksport przedstawiła pokrywę ładunkową pickupa Rivian R1T z wbudowanymi panelami słonecznymi. W optymalnych warunkach moc systemu osiąga 250 W.

Co wiadomo

Dla zestawu SOLIS dostępna jest kompaktowa bateria, która ładuje się od paneli słonecznych w około cztery godziny. Zgromadzoną energię można wykorzystać do zasilania narzędzi, oświetlenia, sprzętu turystycznego lub niewielkiej elektroniki. Na razie niemożliwe jest ładowanie głównej baterii R1T.

W przyszłości Worksport planuje współpracować bezpośrednio z producentami samochodów, aby w kolejnych wersjach systemy słoneczne mogły przekazywać energię bezpośrednio do baterii trakcyjnej pojazdu elektrycznego.

1
2
3
4

Pokrywa wykonana jest z lekkiego i wytrzymałego aluminium lotniczego. Warto zauważyć, że R1T to niejedyny model, dla którego firma tworzy pokrywy słoneczne. Worksport stwierdza, że jej produkty są kompatybilne z dziesiątkami pickupów wyprodukowanych po 2002 roku. Na liście znajdują się modele Chevrolet, Dodge, Ford, GMC, Nissan, Ram i Toyota, w tym Tundra, Frontier i Sierra 1500.

Ceny za pokrywę SOLIS różnią się w zależności od rozmiaru nadwozia modelu — zazwyczaj od 7,403 do 9,273 PLN (1,999 do 2,499 USD). Dla R1T taki system kosztuje 7,403 PLN (1,999 USD). Jednakże pełen zestaw z inwerterem i baterią jest droższy o 3,519 PLN (949 USD).

Źródło: Carscoops

var _paq = window._paq = window._paq || []; _paq.push(['trackPageView']); _paq.push(['enableLinkTracking']); (function() { var u='//mm.magnet.kiev.ua/'; _paq.push(['setTrackerUrl', u+'matomo.php']); _paq.push(['setSiteId', '2']); var d=document, g=d.createElement('script'), s=d.getElementsByTagName('script')[0]; g.async=true; g.src=u+'matomo.js'; s.parentNode.insertBefore(g,s); })();