Aplikacja Spotify dla Wear OS będzie wkrótce obsługiwać pobieranie plików audio
11 sierpnia 2021 roku to nie tylko wielki dzień dla Samsunga. Był to również wielki dzień dla fanów Wear OS - to oni dokonali najlepszego zakupu na rynku smartwatchy. Galaxy Watch 4 wyznaczył nowy rozdział w historii Wear OS, który może tchnąć nowe życie w platformę wearable Google. Wygląda na to, że inni twórcy aplikacji również wspierają to odrodzenie, a Spotify przejął inicjatywę, udostępniając długo oczekiwaną funkcję pobierania.
Pomysł odtwarzania muzyki z zegarka typu smartwatch może wydawać się niektórym nieco dziwny. Nie jest to na pewno norma, ale taka funkcjonalność może się przydać przy czynnościach, które wymagają pozostawienia telefonu w domu lub na odległość. Bieganie i ćwiczenia łatwo przychodzą na myśl, ale mogą być też inne scenariusze, w których chcesz mieć swoją ulubioną muzykę lub podcasty na swoim smartwatchu.
Oczywiście nie jest to problem, jeśli smartwatch ma własne połączenie internetowe lub jeśli muzyka została pobrana z wątpliwych źródeł i przechowywana lokalnie. Nie dotyczy to jednak muzyki z serwisów streamingowych, a Spotify na szczęście przygotowało już poprawkę w tym zakresie.
Nadchodząca aktualizacja w końcu pozwoli użytkownikom na pobieranie zawartości Spotify do ich smartwatcha z Wear OS w celu odtwarzania w trybie offline. Nie musisz nawet robić tego ze swojego smartfona, możesz rozpocząć pobieranie bezpośrednio ze swojego smartwatcha. I nie chodzi tylko o muzykę, ponieważ funkcja słuchania w trybie offline obejmuje również podcasty Spotify.
Obowiązują zwykłe ograniczenia dotyczące kont, a tylko subskrybenci usługi Premium Spotify mogą w pełni korzystać z możliwości słuchania w trybie offline. Darmowe użytkownicy są nadal ograniczone do strumienia Shuffle Mode, jeśli mają połączenie z Internetem, ale stają się one dostępne do pobierania podcastów - już całkiem sporo.
Aktualizacja będzie dostępna w najbliższych tygodniach i pojawi się na wszystkich obsługiwanych smartwatchach z Wear OS, ale oczywiście Samsung po prostu musi wykorzystać tę funkcję do promocji nowej serii Galaxy Watch 4. Redakcja Samsungagg informowała już o swoich wrażeniach na żywo z nowego zegarka.
Źródło: theverge
Ilustracja: spotify