Instagram pracuje nad nową wyszukiwarką z ofertami zdjęć i wideo podobną do TikTok
Instagram ogłosił w środę nową wyszukiwarkę dla swojej aplikacji mobilnej, która będzie pokazywać sugestie zdjęć i filmów zamiast kont użytkowników, hashtagów i lokalizacji. Funkcja, która jest nadal rozwijana, ułatwi znalezienie nowych postów na temat dokładnie tego, czego szuka użytkownik, i jest podobna pod wieloma względami do tego, co TikTok już oferuje.
Na oficjalnym blogu firmy pojawiły się informacje o nadchodzących zmianach w wyszukiwarce Instagrama, opisujące jak obecnie działa wyszukiwanie i jak Instagram chce je usprawnić. Obecnie, jeśli wyszukujesz coś na Instagramie, zobaczysz tylko listę z odpowiednimi profilami lub hashtagami, ale nie są wyświetlane żadne zdjęcia ani treści wideo.
Instagram chce pokazywać zdjęcia i filmy z tego, czego szukasz, co powinno pozwolić użytkownikom odkrywać nowe treści, którymi mogą być zainteresowani. Firma podzieliła się również zrzutem ekranu pokazującym, jak działa nowe wyszukiwanie w Instagramie, który można zobaczyć na głównym obrazku tego artykułu.
Jeśli brzmi to dla Ciebie znajomo, to dlatego, że tak właśnie działa wyszukiwanie w TikTok. Nie musisz tutaj szukać konkretnego użytkownika. Użytkownicy mogą po prostu wyszukać temat, który im się podoba, a następnie TikTok pokaże powiązane filmy. Oczywiście, skoro TikTok staje się coraz bardziej popularny, to nic dziwnego, że Instagram chciał pójść tą samą drogą, co jego konkurencyjna sieć społecznościowa.
Nie wiadomo jeszcze, kiedy nowe wyszukiwanie będzie dostępne dla użytkowników Instagrama, ale oczekuje się, że będzie ono dostępne najpierw dla anglojęzycznych wyników wyszukiwania.