Facebook zaprezentował dziś "smart" okulary Ray-Ban Stories, które, jak sugeruje nazwa , zostały opracowane we współpracy z EssilorLuxottica. To właśnie ta firma jest właścicielem słynnej marki okularów Ray-Ban.
Czym są? Są to jedne z najbardziej przystępnych cenowo inteligentnych okularów , które nie posiadają żadnych wyświetlaczy i możliwości wirtualnej rzeczywistości. Są to w zasadzie zwykłe okulary, wyposażone w kamery, mikrofony i głośniki, które przejmują niektóre funkcje smartfonów. W wyniku owocnej współpracy z Ray-Ban, okulary wyglądają stylowo. Są one dostępne w trzech popularnych modelach Ray-Ban: Wayfarer, Round i Meteor w różnych kolorach i z różnymi rodzajami soczewek. W tym znajdują się okulary przeciwsłoneczne i z soczewkami opracowane dla osób słabo widzących . Ważą mniej niż 50g i w zestawie z skórzanym etui, które pełni również funkcję ładowarki.
Niestety okulary nie są zabezpieczone przed wodą czy nawet zachlapaniem, więc nie warto ich nosić w deszczową pogodę. Co ciekawe, ramka nie posiada żadnego loga Facebooka ani napisu - fakt, że jest to rozwój Facebooka jest zaznaczony tylko na ramce .
A teraz najważniejsze - - co może Ray-Ban Stories zrobić? Za ich pomocą można robić zdjęcia i filmy, używać jako słuchawek do słuchania muzyki przez Bluetooth ze smartfona oraz rozmawiać za pomocą mikrofonów.
Sterowanie za pomocą przycisków na ramce lub poleceń głosowych. Okulary muszą być podłączone do urządzenia z systemem iOS lub Android, aby w pełni działały, ale filmowanie można również wykonywać bez smartfona za pomocą nowej aplikacji View Facebook . Dwie kamery pozwolą użytkownikom na dodawanie efektów 3D do swoich zdjęć i filmów po przesłaniu ich do aplikacji .
"Ray-Ban Stories - to ważny krok w kierunku przyszłości, w której telefony nie będą już centralnym elementem naszego życia, a nie będziesz musiał wybierać między interakcją z urządzeniem a interakcją z otaczającym Cię światem", - powiedział dyrektor generalny Facebooka Mark Zuckerberg.
Ray-Ban Stories trafią do sprzedaży już dziś, zdobywając na Ray-Ban i na Ray-Ban.com w USA, Wielkiej Brytanii, Włoszech, Australii, Irlandii i Kanadzie. Urządzenie trafi do sprzedaży poniedziałek w innych sprzedawców detalicznych, w tym Amazon, Best Buy, Sunglass Hut i LensCrafters.
Źródło: Ray-Ban