19 smartfonów na minutę – Huawei chwali się sprzedażą flagowców z serii P
Huawei pochwalił się sukcesem swojej flagowej linii smartfonów, Huawei P, która za kilka dni będzie obchodzić swoje dziesięciolecie.
Co jest znane
Seria zadebiutowała na targach CES 2012 i nosiła wówczas nazwę Ascend, a pierwszym przedstawicielem był model Huawei Ascend P1. Posiada 4,3-calowy ekran 40x 960 pikseli, dwurdzeniowy chipset TI OMAP 4460 i system Android 4.0 po wyjęciu z pudełka.
Producent zdecydował się pominąć modele Ascend P3-P5, dlatego Ascend P6 wyszedł zaraz po Ascend P2. W 2014 roku pojawił się Ascend P7, którego następcą był po prostu Huawei P8. W tej chwili istotna jest linia Huawei P50. W zeszłym tygodniu dodała model zginany Kieszeń P50...
W przeddzień targów CES 2022, na których raczej nie zobaczymy Huawei, chińska firma poinformowała, że łączna sprzedaż flagowców z serii Huawei P, w tym modeli Ascend, przekroczyła 100 milionów sztuk na całym świecie. Okazuje się, że średnio producent co minutę sprzedawał około 19 smartfonów.
Źródło: Gizmochina