Samsung gotowy do współpracy z LG, aby wprowadzić na rynek telewizory OLED
Samsung powróci na rynek telewizorów OLED. W 2022 roku producent zapowiada nowe modele w Ameryce Północnej i Europie, a firma planuje zakup do nich paneli od swojego głównego konkurenta, firmy LG.
O tym informuje The Korea Times, powołując się na własne źródła analityków, którzy badali tę kwestię. Ani Samsung, ani LG nie dały jeszcze żadnego oficjalnego potwierdzenia. Przedstawiciele obu firm odmówili komentarza.
Z około 8 milionami paneli rocznie, LG jest liderem na rynku. Oczekuje się, że w 2022 roku Samsung wyprodukuje od 1,5 miliona do 2 milionów telewizorów OLED. Współpraca z LG ilustruje zmianę strategii Samsunga polegającą na dywersyfikacji kanałów zakupu paneli w obliczu rosnących cen wyświetlaczy LCD.
Transakcja, do której jeszcze nie doszło, szacowana jest na kilka miliardów dolarów. Oficjalnie partnerstwo LG i Samsunga można ogłosić na targach CES 2022, które rozpoczynają się pierwszego dnia przyszłego miesiąca.
Źródło: Czasy koreańskie