Blumhouse przyznała: niedoszacowaliśmy M3GAN — 2.0 poniosła klęskę w box office

Blumhouse przyznała: niedoszacowaliśmy M3GAN — 2.0 poniosła klęskę w box office
Plakat M3GAN 2.0. Źródło: Universal Pictures

Kontynuacja popularnego horroru “M3GAN” — psychologiczno-komediowy akcja “M3GAN\u202f2.0” — nie spełniła oczekiwań: startowe przychody wyniosły 10,2 mln USD w porównaniu do prognozowanych 45 mln USD. Szef studia Blumhouse Jason Blum szczerze przyznał się do błędów i czynników, które kosztowały sukces sequelu.

Podrobniki

Założyciel Blumhouse Jason Blum stwierdził, że “przez cały weekend odczuwał ból” po rozczarowujących wynikach “M3GAN\u202f2.0” — czwartej klęski studia w ciągu roku po “Wolf Man” i “The Woman in the Yard”.

Kluczowe powody niepowodzenia według wersji Bluma:

  • Przeszacowanie popularności M3GAN. Blum porównał ją do Supermana, ale zapomniał, że fani pokochali właśnie horror-komedię. Przejście do akcji rozmywa charakter postaci.
  • Przeprowadzka z stycznia na sezon letni. Zamiast “mniej konkurencji i motywacji” wybrano grę “z wysokimi stawkami” — m.in. przeciwko blockbusterowi “F1: The Movie”. W rezultacie film zarobił tylko 10,2 mln USD zamiast oczekiwanych 45 mln USD.
  • Brak czasu dla reżysera. Przy zmianie gatunku wymagana była idealna obróbka, ale Gerard Johnston nie dostał czasu na poprawki — odbiło się to na wyniku.

Jednak Blum jest przekonany, że marka nie umarła — “M3GAN 2.0” otrzymała pozytywne recenzje krytyków (Entertainment Weekly wyraziło zachwyt) i nawet rozważane są pomysły na kontynuacje i spin-offy (jak “M3GAN 3000” w stylu “Mad Maxa”).

Źródło: EW

var _paq = window._paq = window._paq || []; _paq.push(['trackPageView']); _paq.push(['enableLinkTracking']); (function() { var u='//mm.magnet.kiev.ua/'; _paq.push(['setTrackerUrl', u+'matomo.php']); _paq.push(['setSiteId', '2']); var d=document, g=d.createElement('script'), s=d.getElementsByTagName('script')[0]; g.async=true; g.src=u+'matomo.js'; s.parentNode.insertBefore(g,s); })();