Apple uznane za najbardziej wpływową markę świata
Autor: Helena Szczerbań | 15.12.2022, 23:38
Firma badawcza World Brand Lab podsumowała rok 2022 i stworzyła ranking 500 najbardziej wpływowych marek na świecie.
Co to jest tym razem
Jak wyjaśnia firma, siła przebicia marki to jej zdolność do rozwoju i zdobywania rynków, a także do osiągania zysków. Coroczne rankingi (które notabene są publikowane od 2003 roku) oceniają markę według trzech kluczowych wskaźników: udziału w rynku, lojalności wobec marki i globalnego przywództwa.
W efekcie na czele rankingu z 2022 roku znalazło się Apple. Za nim plasują się Microsoft i Google, które zajmują odpowiednio drugie i trzecie miejsce.
Ogólnie rzecz biorąc, pierwsza dziesiątka wygląda tak:
- Apple
- Microsoft
- Amazon
- Walmart
- Toyota
- McDonald's
- Mercedes-Benz
- Coca-Cola
- Tesla
Źródło: World Brand Lab