Media: kolejnym dużym przejęciem Microsoftu może być Netflix

Podczas gdy uwaga opinii publicznej skupiona jest na transakcji pomiędzy Microsoftem a Activision Blizzard, pojawiły się informacje, że inna duża firma znalazła się pod radarem amerykańskiej korporacji.

Co wiadomo

Reuters donosi, że gigant z Redmond może ogłosić zakup Netflixa w 2023 roku.

Zdaniem analityków Reutersa wskazuje na to kilka czynników:

  1. Firmy od kilku lat ściśle współpracują ze sobą, szczególnie w zakresie reklamy: Microsoft jest partnerem reklamowym serwisu subskrypcyjnego Netflix.
  2. Prezes Microsoftu Brad Smith jest członkiem zarządu Netflixa.
  3. W ostatnim czasie Netflix rozwija swój własny dział gier, firma posiada już sześć studiów gier. Doświadczenie Microsoftu może okazać się mocnym atutem w planach Netflixa dotyczących tworzenia i promowania własnych gier.
  4. Z kolei Microsoft pozyska cennego partnera w technologii streamingu, co podkreśla szef Xboxa Phil Spencer.

Prawdopodobnie nie będzie żadnych oficjalnych komunikatów na temat zakupu Netflixa, dopóki nie zostanie rozwiązana skomplikowana sytuacja związana z zatwierdzeniem regulacyjnym między Microsoftem a Activision Blizzard, ale nic nie powstrzymuje Microsoftu przed przygotowaniem się do tej fuzji.

var _paq = window._paq = window._paq || []; _paq.push(['trackPageView']); _paq.push(['enableLinkTracking']); (function() { var u='//mm.magnet.kiev.ua/'; _paq.push(['setTrackerUrl', u+'matomo.php']); _paq.push(['setSiteId', '2']); var d=document, g=d.createElement('script'), s=d.getElementsByTagName('script')[0]; g.async=true; g.src=u+'matomo.js'; s.parentNode.insertBefore(g,s); })();