Ghost of Yotei i Sapporo wypuściły limitowane piwo z bonusem w grze
Krosowery między grami a markami zazwyczaj ograniczają się do merchu i kolekcjonerskich przedmiotów, ale studio Sucker Punch poszło dalej: teraz Ghost of Yotei ma swoje własne piwo. Tak, tak, słynny japoński browar Sapporo wypuścił limitowaną linię puszek i butelek w tematycznym designie.
Co wiadomo
Specjalne opakowania są już dostępne w USA w supermarketach i sklepach z alkoholem. Na nich widnieje sztuka z Ghost of Yotei — od malowniczych gór Hokkaido po antagonistów o imieniu Yotei Six.
Najciekawsze jest to, że w środku nie tylko piwo, ale i cyfrowy bonus. Właściciele będą mogli zeskanować kod QR na pudełku i otrzymać amulet w grze o nazwie Charm of Hokkyokusei. Jest ozdobiony charakterystyczną żółtą gwiazdą Sapporo i daję niewielką szansę na nietracenie amunicji podczas używania broni dystansowej. Mały bonus, ale miły.
Historia współpracy zaczęła się od żartu: w biurze Sucker Punch pewnego dnia zażartowano o „Yotei Six Pack”, a rok później pomysł przerodził się w pełnoprawny projekt partnerski z największym browarem Japonii. Zadziałała również kultura: wydarzenia Ghost of Yotei rozgrywają się w Hokkaido — właśnie tam, w 1876 roku, powstało Sapporo.
Zrobiliśmy jeden żart o "Yōtei Six Pack" i rok później mamy idealne partnerstwo. Tak szczęśliwy, że wszystko to się zrealizowało https://t.co/0H0sgMY2zF pic.twitter.com/iKGOFW2vv7
— Andrew Goldfarb (@garfep) 10 września 2025
Kontekst
To nie pierwszy przypadek, gdy studia gier wypuszczają tematyczne piwo: niedawno Voodoo Ranger zasłynęło współpracą z Borderlands 4. Wygląda na to, że piwna napój staje się nową formą merchu dla graczy.
Premiera Ghost of Yotei na PS5 odbędzie się 2 października 2025 roku, więc gracze mają jeszcze dość czasu, aby zaopatrzyć się w limitowane opakowania.