Lockheed Martin może wyposażyć samoloty F-35 Lightning II i F-16 Fighting Falcon w zbiorniki paliwa o niskim oporze, zaprojektowane z myślą o F-22 Raptor.
Zbiorniki paliwa o niskim oporze dla F-22 Raptor mogą być potencjalnie stosowane w innych samolotach, w tym F-35 Lightning II. Zostało to stwierdzone przez O. O.J. Sancheza.
Oto co wiemy
F-22 Raptor to drogi myśliwiec piątej generacji. Siły Powietrzne Stanów Zjednoczonych mają w służbie ponad 180 takich samolotów. Lockheed Martin jest gotowy przedłużyć jego żywotność do 2040 roku i zamierza zwiększyć liczbę zmodernizowanych myśliwców do ponad 100 do końca roku.
Z drugiej strony, Siły Powietrzne USA chcą zacząć spisywać samoloty na straty. О. Jay Sanchez powiedział, że nawet jeśli myśliwce piątej generacji zostaną wycofane, inwestycja w nie nie zostanie utracona. Rozwój programu F-22 zostanie wykorzystany w myśliwcach szóstej generacji.
OJ Sanchez mówił również o "stosowalności" zbiorników paliwa o niskim oporze powietrza. Dyrektor Lockheed Martin uważa, że zbiorniki dla F-22 Raptor mogą być montowane w innych myśliwcach, w tym F-35 Lightning II, F-16 Fighting Falcon i T-50 Golden Eagle.
Ale w tym momencie to tylko przemyślenia Lockheed Martin na temat tego, w jaki sposób niektóre z technologii stworzonych dla F-22 mogą zostać zachowane, gdy Siły Powietrzne USA złomują myśliwce. О. J. J. Sanchez nie twierdzi, że F-35 ma stuprocentową gwarancję, że będzie wyposażony w zbiorniki paliwa z Raptora.
Jeśli istnieje wspomniana wcześniej "możliwość zastosowania", firma zrobi wszystko, aby ją zrealizować. Następnie Siły Powietrzne USA będą mogły zdecydować dla każdego samolotu, czy tego potrzebują.
Źródło: Air & Space Forces Magazine