Nowe pomysły, silnik Unreal Engine 5 i pewność co do daty premiery: wiceprezes Paradox Interactive opowiada o rozwoju Vampire: The Masquerade - Bloodlines 2

Autor: Anton Kratiuk | 05.09.2023, 14:25
Nowe pomysły, silnik Unreal Engine 5 i pewność co do daty premiery: wiceprezes Paradox Interactive opowiada o rozwoju Vampire: The Masquerade - Bloodlines 2

Dwa dni temu miała miejsce ponowna zapowiedź gry fabularnej Vampire: The Masquerade - Bloodlines 2.

Gra została zapowiedziana jeszcze w 2019 roku, ale studio Hardsuit Labs nie poradziło sobie z jej stworzeniem, przez co projekt został przekazany deweloperom z The Chinese Room - autorom słynnych gier Amnesia: A Machine for Pigs i Everybody's Gone to the Rapture.

Dziennikarze Digital Trends przeprowadzili wywiad z wiceprezesem Paradox Interactive Seanem Greaneyem na temat przyszłości Vampire: The Masquerade - Bloodlines 2.

Co wiemy

Z rozmowy z Seanem Greaneyem dowiedzieliśmy się, że:

  • Vampire: The Masquerade - Bloodlines 2 powstaje na nowoczesnym silniku Unreal Engine 5, choć poprzedni deweloperzy korzystali z jego czwartej wersji;
  • Deweloperzy z Chinese Room nie porzucili wszystkich osiągnięć Hardsuit Labs, więc prace nad grą nie są prowadzone od zera, ale zauważono, że nowy zespół ma własną wizję gry i porzucił wiele pomysłów swoich poprzedników;
  • w końcu wydawnictwo Paradox doszło do konsensusu w sprawie wizji projektu z twórcami Vampire: The Masquerade - Bloodlines 2 (głównie z powodu niezgody na koncepcję gry musieli rozstać się z Hardsuit Labs) i teraz jest pewność, że nie będzie już więcej przesunięć premiery;
  • projekt przeszedł już fazę alfa, a tempo prac znacznie wzrośnie;
  • w styczniu deweloperzy obiecują pokazać gameplay z nowej odsłony wampirzego RPG.

Kiedy czekać

Vampire: The Masquerade - Bloodlines 2 ma ukazać się jesienią 2024 roku na PlayStation 5, Xbox Series i PC.

Źródło: Digital Trends

PC