Deweloper z Nightdive Studios opowiedział nam o trudnościach, jakie napotkało studio podczas prac nad Star Wars: Dark Forces Remastered
Jeden z deweloperów z Nightdive Studios, Max Waine, w rozmowie z serwisem PCGamer opowiedział, jakie wyzwania i problemy stoją przed twórcami podczas prac nad Star Wars: Dark Forces.
Co wiemy
Według Wayne'a, jedną z trudności przy przenoszeniu gry na współczesne systemy było wykorzystanie przez grę własnej interpretacji technologii, które później stały się branżowym standardem. Opisuje grę jako "mocno przerobioną" i mówi, że oryginalni twórcy stworzyli własną wersję wielozadaniowości, aby zapewnić stabilność gry:
"Dark Forces było trudne do zmiany, z technicznego punktu widzenia, ponieważ jest tak mocno przerobione. Sposób, w jaki LucasArts robił rzeczy w tamtym czasie, zawierał wiele drobnych szczegółów, które sprawiały, że było to szczególnie trudne. W połowie lat 90-tych byli w stanie efektywnie wykonywać wielowątkowość za pomocą systemu zadań. Musieliśmy użyć wyrafinowanych nowoczesnych technik, aby wszystko działało dobrze, zachowując przy tym tę samą podstawową ideę" - mówi Wayne.
Wayne twierdzi, że dzięki dostępowi do oryginalnego kodu źródłowego studio było w stanie sprostać tym wyzwaniom i dostosować grę do nowoczesnych systemów.
Gdzie można zagrać?
Star Wars: Dark Forces Remaster będzie dostępne na PC, PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox One, Xbox Series i Nintendo Switch.
Źródło: GamingBolt z powołaniem na PCGamer