Czy rekiny biznesu zjadły Piranię? Holding Embracer Group mógł zamknąć studio Piranha Bytes - autora Gothic, Risen i Elex

Autor: Anton Kratiuk | 17.01.2024, 19:33
Czy rekiny biznesu zjadły Piranię? Holding Embracer Group mógł zamknąć studio Piranha Bytes - autora Gothic, Risen i Elex

Holding Embracer Group kontynuuje reorganizację swojej działalności, czemu towarzyszy zamykanie wewnętrznych studiów i zwalnianie dużej liczby pracowników.

Prawdopodobnie kolejną ofiarą szwedzkiej firmy będzie niemieckie studio Piranha Bytes.

Co wiadomo

Istnieją uzasadnione przypuszczenia, że Grupa Embracer zamknęła Piranha Bytes - autora słynnych gier fabularnych Gothic, Risen i Elex.

Wskazuje na to kilka czynników jednocześnie:

  1. Strona internetowa Piranha Bytes nie jest już dostępna. z wyjątkiem logo firmy.
  2. Na kanale YouTube studia ostatni film został opublikowany w listopadzie, a w nim szef studia obiecał spotkanie w ciągu tygodnia, ale spotkanie uzupełniające nigdy się nie odbyło.
  3. Ostatnia gra studia, Elex II, została wydana w 2022 roku i okazała się kompletnym rozczarowaniem dla fanów gier Piranha Bytes.

Jeszcze jeden punkt nie może być uznany za dowód na zamknięcie studia, ale można założyć, że twórcy remake'u Gothic ze studia Alkimia Interactive wykazali się profesjonalizmem i kierownictwo Grupy Embracer mogło uznać za stosowne przydzielenie im większej ilości zasobów i zamknięcie firmy, która od dawna nie produkowała wysokiej jakości gier. Z biznesowego punktu widzenia byłby to całkiem logiczny i rozsądny krok.

Jeśli zamknięcie studia Piranha Bytes rzeczywiście miało miejsce, to wkrótce dowiemy się o tym oficjalnie.

Źródło: Piranha Bytes

PC