PlayStation nie jest konkurentem Xbox: Microsoft widzi swojego głównego rywala w TikTok, mediach społecznościowych i kinie

PlayStation nie jest konkurentem Xbox: Microsoft widzi swojego głównego rywala w TikTok, mediach społecznościowych i kinie
Kolaż Xbox vs TikTok. Źródło: Arkaden

W ciągu ostatniego roku Microsoft definitywnie pogrzebał topór wojenny konsolowej rywalizacji i wydaje coraz więcej flagowych gier Xbox na PlayStation i Nintendo Switch.

Ostatni zapowiedź Halo: Campaign Evolved ponownie wywołała dyskusje na temat właściwości działań amerykańskiej korporacji, ponieważ słynny ekskluzywny tytuł, który przez ponad dwadzieścia lat był symbolem Xbox, po raz pierwszy ukaże się na PlayStation.

Co wiadomo

Szef Xbox Game Studios Matt Booty skomentował strategię biznesową Microsoft i swoją wizję dalszych działań.

W wywiadzie dla The New York Times Booty wyjaśnił, że Microsoft nie postrzega już PlayStation jako swojego głównego konkurenta, ponieważ przemysł rozrywkowy tak się zmienił, że teraz inni są liderami — media społecznościowe, serwisy streamingowe i oczywiście TikTok.

Starajmy się być tam, gdzie są ludzie. Naszym głównym rywalem nie jest inna konsola. Coraz częściej konkurujemy z TikTok oraz filmami/serialami.

Trudno się nie zgodzić z Bootym, ponieważ ludzie coraz więcej czasu spędzają w mediach społecznościowych i oglądając krótkie filmy, a bardziej tradycyjne formy rozrywki stopniowo tracą na popularności.

Źródło: The New York Times

var _paq = window._paq = window._paq || []; _paq.push(['trackPageView']); _paq.push(['enableLinkTracking']); (function() { var u='//mm.magnet.kiev.ua/'; _paq.push(['setTrackerUrl', u+'matomo.php']); _paq.push(['setSiteId', '2']); var d=document, g=d.createElement('script'), s=d.getElementsByTagName('script')[0]; g.async=true; g.src=u+'matomo.js'; s.parentNode.insertBefore(g,s); })();