Prace nad filmem Dune: Mesjasz rozpoczną się wcześniej niż planowano: wszystko przez sukces sequela

Prace nad filmem Dune: Mesjasz rozpoczną się wcześniej niż planowano: wszystko przez sukces sequela
Kadr z filmu Dune 2. Źródło: Warner Bros.

Reżyser Denis Villeneuve potwierdził, że prace nad filmem Dune: Messiah rozpoczną się wcześniej niż planowano. Po sukcesie filmu Dune: Część druga, Villeneuve poczuł się zainspirowany i odpowiedzialny za dokończenie historii Paula Atrida.

Co wiemy.

Villeneuve pierwotnie planował zająć się innym projektem przed kontynuacją Dune. Jednak po letniej przerwie postanowił skupić się na dokończeniu sagi. Reżyser powiedział: "Byłem naprawdę poruszony sposobem, w jaki druga część została przyjęta przez widzów filmowych na całym świecie, i poczułem pragnienie i odpowiedzialność, aby dokończyć tę historię".

Wydarzenia w Dune: Mesjasz będą miały miejsce 12 lat po wydarzeniach z drugiej części i zakończą historię Paula Atrida.

Dune: The Messiah ma ukazać się w 2027 roku, ale oficjalna data premiery nie została jeszcze ogłoszona.

Źródło: Collider

Mercedes-AMG zakończy produkcję niektórych ze swoich najgłośniejszych samochodów z powodu nowych norm UE, — media

Mercedes-AMG zakończy produkcję niektórych ze swoich najgłośniejszych samochodów z powodu nowych norm UE, — media
Mercedes-AMG C 43 4MATIC. Źródło: Mercedes-Benz

Mercedes-AMG jest zmuszony zrezygnować z produkcji niektórych swoich najgłośniejszych modeli z powodu nowych norm poziomu hałasu, które wejdą w życie latem 2026 roku.

Co wiadomo

Zgodnie z wewnętrzną korespondencją Mercedes-Benz opublikowaną w niemieckich mediach, zaostrzone wymagania dotyczące hałasu zewnętrznego UN-R51.03 „Faza 3” zaczną obowiązywać od 1 lipca 2026 roku. Oznacza to koniec produkcji modeli AMG C43 4Matic, GLC43 4Matic i GLA35 4Matic — ich produkcja zostanie zakończona w lutym 2026 roku. Bardziej mocne C63 SE Performance i GLC63 SE Performance pozostaną na rynku do maja.

Przetrwa jedynie GLA45 S 4Matic+, zamówienia na niego są przyjmowane bez ograniczeń. Na szczęście dla fanów AMG większość wycofywanych modeli jest wyposażona w silniki czterocylindrowe, a ośmiocylindrowe AMG pozostaną w produkcji przynajmniej do restylingu SL i wprowadzenia nowych generacji.

Aby zrekompensować straty, marka przygotowuje „największą ofensywę produktową” w swojej historii — linię hybryd i samochodów elektrycznych na platformie AMG.EA. Nawet dla „cichych” elektryków inżynierowie AMG przygotowali sztuczną imitację dźwięku V8, aby kierowcy nie tęsknili za rykiem silników.

Źródło: Elektroauto-News