Myśliwiec piątej generacji US Navy F-35C Lightning II zatrzymał się na lotnisku Wichita Dwight D. Eisenhower National Airport.
![Myśliwiec piątej generacji US Navy F-35C Lightning II zatrzymał się na lotnisku Wichita Dwight D. Eisenhower National Airport. Myśliwiec piątej generacji US Navy F-35C Lightning II zatrzymał się na lotnisku Wichita Dwight D. Eisenhower National Airport.](/media/post_big/12_2MxvcVj.jpg)
Myśliwiec F-35C Lightning II odwiedził lotnisko Wichita Dwight D. Eisenhower National Airport w stanie Kansas. Samolot US Navy wylądował w celu uzupełnienia paliwa.
Oto co wiemy
F-35C Lightning II przebywał na lotnisku przez krótki czas. Było to jednak wystarczająco długo, aby komendant policji i straży pożarnej Roger Xanders mógł zrobić kilka zdjęć samolotu piątej generacji.
![](/media/uploads/11_XqgKa07.jpg)
![](/media/uploads/13_k4GJ05B.jpg)
![](/media/cache/86/04/8604b133bdab1f08d43ab8bfd3d9471a.jpg)
![](/media/cache/c4/f0/c4f056b8e9be3f58d36abd668900d97c.jpg)
Myśliwiec zatrzymał się na tankowanie. Rzecznik lotniska powiedział, że lokalna firma serwisowa podpisała kontrakt z Marynarką Wojenną Stanów Zjednoczonych na dostarczanie paliwa dla samolotów wojskowych, które muszą zatankować.
F-35C to jedna z trzech wersji myśliwca piątej generacji. Samolot po raz pierwszy wzbił się w powietrze w 2006 roku, ale z powodu niedociągnięć jego uruchomienie nastąpiło dopiero dziesięć lat po debiutanckim locie.
![](/media/uploads/10_3fo8eej.jpg)
Wersja F-35C startuje przy użyciu katapulty i ląduje na pokładzie lotniskowca przy użyciu aerofinishera. Ze względu na zwiększone obciążenia samolot ma wzmocnioną strukturę wewnętrzną. W sekcji ogonowej zastosowano elementy tytanowe, a powierzchnia skrzydeł została zwiększona o 30 procent.
Źródło: KSN