Brand Finance Global 500: Apple stało się najcenniejszą marką w historii, a Samsung przesunął się na 5. miejsce

Autor: Helena Szczerbań | 26.01.2022, 22:03
Brand Finance Global 500: Apple stało się najcenniejszą marką w historii, a Samsung przesunął się na 5. miejsce

Coroczny indeks Brand Finance Global 500 jest przeznaczony do obliczania wartości różnych marek, w tym firm technologicznych. Oznacza to, że obliczana jest tutaj wartość samej marki, a nie firmy: ile by to kosztowało, gdyby firma zezwoliła stronom trzecim na licencjonowanie jej w celu sprzedaży swoich produktów.

Kto jest na szczycie?

Pod koniec 2021 roku Apple stał się najcenniejszą marką na świecie. Nawiasem mówiąc, straciła ten tytuł przez pięć lat, zanim odzyskała pierwsze miejsce w zeszłym roku i utrzymała je w tym roku.

Analitycy wycenili markę Apple na 355 miliardów dolarów, najwyższą w historii. zawsze obliczana dla dowolnej marki w rankingu Brand Finance Global 500.

Ponadto pod koniec roku Walmart przesunął Samsunga na piąte miejsce. Ogólna ocena wygląda tak:

  • jabłko
  • Amazonka
  • Google
  • Microsoft
  • Walmart
  • Samsung
  • Facebook
  • ICBC (Industrial and Commercial Bank of China)
  • Huawei
  • Verizon

Na iPhonie nadal odpowiada za około połowę sprzedaży marki. Jednak w tym roku Apple zwróciło większą uwagę na inny zestaw produktów: remont iPada nowej generacji, iMac oraz wprowadzenie AirTags. Zakres usług, od Apple Pay po Apple TV, również stale się poszerza i staje się coraz ważniejszy dla sukcesu marki.

Nawiasem mówiąc, TikTok stał się najszybciej rozwijającą się marką na świecie. W ciągu zaledwie jednego roku jego wartość wzrosła o 215%, z 18,7 mld USD w 2021 r. do 59 mld USD w tym roku.

Źródło: „katalog”, 9to5Mac