Analiza strategii: udział Samsunga w globalnym rynku smartfonów osiągnął najwyższy poziom od 5 lat w pierwszym kwartale

Autor: Helena Szczerbań | 30.04.2022, 10:26
Analiza strategii: udział Samsunga w globalnym rynku smartfonów osiągnął najwyższy poziom od 5 lat w pierwszym kwartale

Firma analityczna Strategy Analytics podsumowała wyniki pierwszego kwartału 2022 roku na globalnym rynku smartfonów.

Co jest znane?

Niestety globalne dostawy smartfonów spadły w tym kwartale o 11% do 314 milionów sztuk. Nie wpłynęło to jednak na równowagę sił. Liderem pozostaje Samsung, którego udział wyniósł 23,8%. A to, nawiasem mówiąc, jest najwyższym wskaźnikiem południowokoreańskiego producenta w ciągu ostatnich 5 lat. To prawda, jeśli weźmiemy pod uwagę wyniki za ubiegły rok, sprzedaż spadła o 2,7%.

„Szacujemy, że Samsung sprzedał 75 milionów smartfonów i był liderem na światowym rynku smartfonów z 24% udziałem w pierwszym kwartale 2022 roku. To najwyższy wynik dostawcy w pierwszym kwartale pod względem udziału w rynku od 2017 roku. Okres ten był mocny dla niedawno wprowadzonej na rynek flagowej serii Galaxy S22, zwłaszcza dla droższego S22 Ultra. Tymczasem Samsung kontynuuje ekspansję masowego rynku serii A na kilku rynkach” – powiedział Woody Oh, dyrektor Strategy Analytics.

Za nim plasuje się Apple z udziałem w rynku na poziomie 18,2% i jako jedyna firma z TOP-5 zdołała zwiększyć ten wynik – choć tylko o 0,6%.

Na trzecim miejscu nadal jest Xiaomi (12,4%), a następnie OPPO (9,5%) i Vivo (8,1%).

Na razie oczekuje się, że globalny rynek telefonii komórkowej skurczy się o około 1-2% w 2022 r., twierdzą analitycy. Wynika to z wpływu kwestii geopolitycznych, niedoborów komponentów, inflacji cen, zmienności kursu walutowego i trwającej pandemii.

Źródło: analityka strategii