Apple traci pozycję na amerykańskim rynku smartfonów

Apple traci pozycję na amerykańskim rynku smartfonów

Spółka Jabłko nadal utrzymuje pozycję lidera na rynku krajowym, ale w ciągu roku stracił prawie połowę przewagi nad głównym rywalem w obliczu SAMSUNG.

Co jest znane

W pierwszym kwartale 2021 r. udział Jabłko, według agencji analitycznej Badania kontrapunktów, wyniósł 54%. W tym samym okresie tego roku firma z Cupertino kontrolowała tylko 47% rynku.

Udział SAMSUNG w okresie sprawozdawczym wzrosła o 3% i wyniosła 28%. Firma zamknęła pierwszą trójkę Motorola z udziałem 12% wobec 6% w okresie bazowym. Badania kontrapunktów nie wskazuje wielkości dostaw, więc nie jest faktem, że Motorola sprzedano dwa razy więcej smartfonów niż rok temu.

Również w pierwszej piątce TCL, Jeden plus oraz Google. Ich udziały wynosiły odpowiednio 3%, 2% i 2% wobec 1% w I kwartale 2021 roku. Nawiasem mówiąc, ten ostatni zwiększył dostawy o 152%. Wszyscy pozostali producenci łącznie dostarczyli na rynek amerykański 6% smartfonów (było to 12%).

Źródło: Badania kontrapunktów

var _paq = window._paq = window._paq || []; _paq.push(['trackPageView']); _paq.push(['enableLinkTracking']); (function() { var u='//mm.magnet.kiev.ua/'; _paq.push(['setTrackerUrl', u+'matomo.php']); _paq.push(['setSiteId', '2']); var d=document, g=d.createElement('script'), s=d.getElementsByTagName('script')[0]; g.async=true; g.src=u+'matomo.js'; s.parentNode.insertBefore(g,s); })();