Sąd odebrał Apple’owi kultowy znak towarowy „Think Different”
Urząd Unii Europejskiej ds. Własności Intelektualnej (EUIPO) zaprzeczył Apel Apple o uchylenie orzeczenia o unieważnieniu znaku towarowego „Think Different” w UE. Wyrażenie to było używane przez Apple w kampaniach marketingowych od 1997 do 2002 roku. Apple uruchomiło swoją słynną kampanię „Think Different” w 1997 roku, która następnie stała się znakiem towarowym w UE. Wznowiono rejestrację w 1998 i 2005 roku. Rejestracja obejmowała sprzęt komputerowy, oprogramowanie i towary multimedialne.
W 2016 r. firma Swatch złożyła trzy wnioski do Urzędu Unii Europejskiej ds. Własności Intelektualnej (EUIPO) w celu zrzeczenia się znaku towarowego. Firma podjęła decyzję, ponieważ we własnych kampaniach marketingowych używa wyrażenia „Tick Different”. Swatch twierdzi, że Apple przez pięć lat nie używał wyrażenia „Think Different”.
W 2018 r. Departament Unieważnień EUIPO unieważnił sporne znaki towarowe z 2016 r. Odwołania Apple od decyzji Wydziału Unieważnień zostały odrzucone przez Czwartą Izbę Odwoławczą. Następnie w styczniu ubiegłego roku Apple złożył do Europejskiego Sądu trzy pozwy, które zostały dziś oddalone.
Ogólnie rzecz biorąc, Trybunał uważa, że Apple nie wdrożył „Think Different” w rzeczywistym użyciu przez ponad dziesięć lat przed postępowaniem. To nie jest też pierwsze starcie Apple'a ze Swatchem; wcześniej przywrócono znak towarowy „Jeszcze jedna rzecz”.