W grach FromSoftware na PS4 hamulce zostały naprawione, ale tylko na zepsutych konsolach

Autor: Vadim Osiyuk | 04.07.2022, 07:54
W grach FromSoftware na PS4 hamulce zostały naprawione, ale tylko na zepsutych konsolach

W prawie wszystkich grach Z oprogramowania na PlayStation 4 jest wspólna cecha - zwalniają. Co więcej, spowalniają w szczególny sposób: formalnie liczba klatek na sekundę wytrzymuje poprzeczkę 30 fps, ale jednocześnie klatki na sekundę są rysowane nierównomiernie, przez co pojawia się nieprzyjemne uczucie hamowania.

Jak mówi Odlewnia cyfrowa, entuzjasta pod pseudonimem iluzja ułożył łatkę składającą się tylko z trzech pasków kodu. Naprawia nierówną liczbę klatek na sekundę, ale jest z nią kilka problemów. Łatka została opublikowana jakiś czas temu, a teraz Odlewnia cyfrowa przeprowadziła testy i przedstawiła wyniki: 

Krótka wersja wideo Odlewnia cyfrowa:

  • Wszystkie gry mają ten sam problem z szybkością klatek Z oprogramowania na standardowych PlayStation 4 oraz Xbox One włącznie z Pierścień Eldenów
  • Poprawka amatorska naprawia prawie wszystkie napotkane problemy z liczbą klatek na sekundę Odlewnia cyfrowa. Wyjątek - otwarty świat w Pierścień Eldenów, ale nawet wtedy wydajność z poprawką jest płynniejsza niż bez niej. 
  • Odlewnia cyfrowa rozmawiałem z iluzją. Wyjaśnia sytuację w ten sposób. Z oprogramowania stosuje własny wzór do obliczenia sposobu wyświetlania 30 fps na ekranie. Ale formuła jest zbyt prosta i nie "rozumiem", kiedy trzeba narysować nową ramkę. 
  • Łatka zmienia to: zamiast używać limitera 30 fps od Z oprogramowania, gra zaczyna korzystać z samej funkcji systemowej PlayStation 4 - SceVideoOutFlipRate. Zapewnia prawidłową liczbę klatek na sekundę dla wyprowadzania klatek. 

Czemu Z oprogramowania nie wyda oficjalnie poprawki, ponieważ jest to takie proste? Odlewnia cyfrowa podejrzewa, że ​​studio nie lubi dużego wydłużenia czasu odpowiedzi w sterowaniu: np. w Krwiopochodne łatka dodaje dodatkowe 78 milisekund do „opóźnienia wejściowego”. Podobna wada jest w trybie jakości w remake'u Dusze demonów na PlayStation 5: nie ma problemów z liczbą klatek na sekundę, ale „opóźnienie wejścia” przy 30 fps staje się o 85 sekund większe niż przy 60 fps.

Patch iluzji można zainstalować tylko na zhakowanej konsoli PlayStation 4. Dlatego wreszcie Digital Foundry pozostawia ostrzeżenie: włamywanie się do konsoli nie jest zalecane: utracisz dostęp do funkcji sieciowych i nie będziesz mógł uruchamiać gier, które wymagają oprogramowania układowego w wersji 9.0 i wyższej. Co na ogół nie neguje faktu, że jest zepsuty PlayStation 4 możesz robić niesamowite rzeczy - na przykład 60 fps w Krwiopochodne.