Assasin's Creed w Japonii, cięcie kosztów i inne szczegóły dotyczące spraw Ubisoft

Autor: Vadim Osiyuk | 23.07.2022, 20:26
Assasin's Creed w Japonii, cięcie kosztów i inne szczegóły dotyczące spraw Ubisoft

Sytuacja w Ubisoft jest teraz dość zła - Wczoraj firma przełożyła Avatar: Frontiers of Pandora, a także anulowała kilka swoich projektów, w tym Splinter Cell VR i Ghost Recon Frontline. Co się dzieje z wydawcą i jego grami? Odpowiedź na to pytanie znajduje się w Kotaku.

Awatar: Granice Pandory

Gra została przełożona z powodu ograniczeń produkcyjnych z powodu COVID-19 i chęci pomyślnego uruchomienia serii gier Avatar.

Kości czaszki

  • Twórcy gry uważają, że jest mało prawdopodobne, aby stała się hitem, którego tak desperacko potrzebuje teraz Ubisoft.
  • Firma na starcie pokazała już prawie wszystko, co będzie w pirackiej akcji. 
  • Mechaniki w Skull & Bones są liczne, ale brakuje im głębi.

Kolejne Assassin's Creed

Wraz z Frontiers of Pandora, niezapowiedziana gra premium została odłożona na półkę. Jak spekuluje Kotaku, może to być Rift – kolejny Assassin's Creed, który wyrósł z DLC dla Walhalli. Projekt miał wypełnić lukę w harmonogramie wydań Ubisoftu, ale napotkał problemy.

Assassin's Creed w Japonii

Wydarzenia jednego z nowych Assassin's Creed, o kryptonimie Project Red, rozegrają się w Azji – prawdopodobnie w Japonii. Według dziennikarza Jason Schreier (Jason Schrier), ta gra będzie częścią platformy usługowej Infinity.

Anulowanie Splinter Cell VR i Ghost Recon Frontline

W e-mailu do pracowników Yves Guillaume (Yves Guillemot), szef Ubisoftu, szczegółowo wyjaśnił powód anulowania Splinter Cell VR i Ghost Recon Frontline:

„Zdecydowaliśmy się również zatrzymać rozwój kilku gier, aby ich twórcy mogli skupić się na projektach o wyższym priorytecie.

W dzisiejszym środowisku gospodarczym ostrożne i strategiczne zarządzanie naszymi pieniędzmi inwestycyjnymi ma kluczowe znaczenie. Musimy ograniczyć nasze wydatki do podstawowych rzeczy. W tym celu będziemy musieli porzucić wszelkie nawyki i jednocześnie wymyślić się na nowo, aby zoptymalizować koszty, elastyczność i wydajność”.

Według niektórych pracowników obecna sytuacja doprowadziła do zmniejszenia tempa rekrutacji personelu i zamrożenia budżetu.

***

Mimo to wydawca nadal spodziewa się wygenerować ponad 400 milionów dolarów zysku operacyjnego w bieżącym roku podatkowym. Być może właśnie dlatego Ubisoft zawarł umowę z nienazwaną firmą na stworzenie gry mobilnej opartej na jednej ze swoich serii AAA.