Facebook zapłaci Ci za filmy z licencjonowaną muzyką

Autor: Michael Korgs | 25.07.2022, 23:21
Facebook zapłaci Ci za filmy z licencjonowaną muzyką

W poniedziałek Facebook ogłosił nową formę rekompensaty dla producentów wideo o nazwie Music Revenue Sharing. Ta funkcja umożliwia twórcom filmów zarabianie części przychodów generowanych przez długie filmy zawierające muzykę chronioną prawami autorskimi. Reszta pieniędzy jest dzielona między posiadaczy praw do muzyki i Meta. Wszyscy, którzy byli zaangażowani w film, mogą teraz otrzymać wynagrodzenie za swoją pracę.

Twórca wideo musi spełniać kryteria Facebooka dotyczące dzielenia się przychodami i kwalifikować się do reklam typu In-Stream, aby kwalifikować się do dzielenia się przychodami z muzyki. Materiał musi być zgodny z zasadami zarabiania, standardami społeczności i wytycznymi muzycznymi. Wymagane są elementy wizualne, a sama piosenka jest niewystarczająca.

Wcześniej, jeśli w materiale wideo wykryto licencjonowaną muzykę, twórcy po prostu zawieszali zarabianie. Tak działa obecnie większość platform mediów społecznościowych, więc Facebook jako pierwszy wyłamuje się z tej formy.

Nawet klipy wideo zawierające licencjonowaną muzykę można zarabiać za pomocą programu dzielenia się przychodami z muzyki, jednak istnieje szereg kryteriów, które muszą zostać spełnione, aby twórcy mogli otrzymać wynagrodzenie za film. Oprócz tego, o czym wspomniano powyżej, twórcy powinni również upewnić się, że utwór, którego używają, można dzielić z przychodami z muzyki. Facebook udostępnia katalog utworów dostępnych w Studiu twórców, które można wykorzystać w tym celu. Utwory, których nie ma na tej liście, mogą być nadal używane, ale będą musiały przejść proces weryfikacji i muszą być zgodne z zasadami własności intelektualnej. Jeśli film zostanie uznany za odpowiedni, twórcy otrzymają 20% udziału w przychodach.

Funkcjonalność jest już dostępna, więc producenci wideo mogą zacząć zarabiać dzięki dzieleniu się przychodami z muzyki. Zostanie uruchomiona na całym świecie, ale na razie reklamy In-Stream będą wykorzystywane do zarabiania na tej funkcji twórcy Facebooka w filmach wyłącznie na platformach amerykańskich.

Źródło: www.slashgear.com